Två enkla steg till strålande fin och mjuk hy

Det är egentligen löjligt lätt att få en fin hy och man behöver inte speciellt många produkter. Det enda man egentligen behöver är en bra veckorutin då man hinner göra allt man behöver.

Egentligen finns ju hur många olika varianter av hudvård som helst - ansiktsmasker, inpackningar... Men det enda som egentligen behöver göra är att skrubba kroppen regelbundet, för att skrubba bort alla döda hudceller och gammal hy och för att ta fram den nya, friska, strålande hyn och att sedan återfukta sig med återfuktningscreme efteråt för att bevara den strålande fräscha hyn längre.



Ansiktsskrubb, handskrubb, fotskrubb, kroppsskrubb. Jag brukar skrubba hela kroppen med ovanstående produkter drygt två gånger i veckan,



Handcreme, bodycreme, fotcreme, ansiktsmist, ansiktscreme, overnight handkur

Återfuktning är A och O, framförallt nu i den råa kylan på vintern! Ovanstående produkter använder jag. handcreme applicerar så fort jag får chansen, flera gånger om dagen!
body creme som jag applicerar på ben, armar och dekolage(stavning?) morgon, kväll och efter dusch,.
Jag använder även en fotcreme några gånger i veckan
Ansiksmister sprutar jag på ansiktet någon gång om dagen - den svalkar huden och låser in fukten
Ansiktscreme applicerar jag på varje kväll och efter dusch
och till sist har jag en extra fet handcreme som ger en dunderfuktkur på händerna varje natt.

Och mer än så behövs egentligen inte!



Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback