Testar Silkymiz hårborttagning

 

Pris och inköpsställe:
Åhlens 60 kronor.
utseende: Förpackningen är rosa och färgglad. Den är platt (bra att ha med på resan?) och själva sandpappret är rosa med blommor. Sandpappret är dubbelsidigt så man kan trä handen igenom och då få ett bra grepp.
Såhär går det till: Man tar sandpappret på benen och gör cirkulerande rörelser (se bild nedan). Börjar nere på smalbenen och slutar vid låren. Det är meningen att sandpappret ska "slipa" bort håret från benen. Avsluta  med att smörja in benen med fuktighetskräm.


Detta tyckte jag: Värdelöst! Mina ben hade inte rakats på cirka fyra veckor och det enda som hände var att benen blev jättetorra. Huden blev vit för att den blev så torr. Och håren? De satt kvar där precis som de gjorde innan jag började slipa. Dessutom tyckte jag det "rivdes" och var inte alls behagligt. Usch,, vilket slöseri på pengar!


Sammanfattningsvis: Hade inte så höga förväntningar men inte ens de få jag hade uppfyllde produkten. Nej, Silkymytz var inget att ha. Rekomenderar inte denna produkt till någon.

Fotnot: Hittade tyvärr ingen information om denna produkt på internet eller i något magasin. Reslutatet kan bero på mitt mjuka och förhållandevis korta hår. Dock tycker jag att en hårborttagningsprodukt ska kunna ta bort allt år på benen och inte bara grova hårstrån.

Kommentarer
Postat av: Randy

Vad bra, då vet man att man inte ska testa det =)

2009-07-02 @ 23:47:40
URL: http://www.randys.se
Postat av: Tina

Usch, den lät inte bra. Men tack, då vet jag att jag kan hoppa över den. ;)

2009-07-03 @ 14:50:05
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Hannah

Många sådana produkter är tyvärr helt värdelösa. Har också testat flera, och blivit lika besviken varje gång!

2011-12-18 @ 19:03:15
URL: http://www.harborttagningen.se





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback