Gör fransk manikyr - hemma!

Jag har snickrat ihop en liten guide för hur man ska göra fransk manikyr på bästa sätt. Mycket nöje!


Du behöver: underlack, vitt nagellack, Beige/brunt eller rosa nagellack, topplack, nagelfil, nagelmallar, orangepinne, handkräm, nagelolja.



1. Fila naglarna i den form du önskar och peta ner nagelbanden med en orangepinne.
2. Lacka på nagelolja på naglarna och låt verka cirka tio minuter innan du torkar bort den överflödiga oljan med en bommulstuss.
3. Lacka på underlack och låt torka innan du klistrar på nagelmallar för att bestämma gränsen för nagelspetsen ( se på bilden ovanför)



4. Ta på den vita lacken ovanför nagelmallarna och ta bort nagelmallarna. Låt torka väl innan du fortsätter!



5. Pensla på det bruna, beiga eller rosa nagellacket på hela nageln alltså även på den vita tippen!
6. Slutligen penslar du på topplack på hela nageln.
7. Avsluta med att smörja in händerna med en fet handkräm. Klart!

Tips:
för att få bäst resultat bör nageln vara några centimeter lång.
Du bör använda nagelolja då den stärker nageln och gör att den inte flisar sig eller går av.
Spara gärna en millimeter på nageln nere vid nagelbandet. Det gör att nageln får luft och växer fortare.
Topplack gör att nageln ser glansigare och därmed friskare ut plus att nagellacket håller längre när man penslat nageln med nagellack.

Kommentarer
Postat av: F R I D A

vart köpte du dina nagelmallar? :)

2009-08-09 @ 11:05:21
URL: http://bballaaste.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!



Hittade din sida när jag googlade på " fransk manikyr ". Tack för " steg för steg " nu vet jag hur jag ska använda mallarna! Det har jag inte vetat om tidigare. Kanske blir lättare att göra dett själv nu, ist för att det blir ojämt och kladdigt.



// Anna

2011-07-13 @ 18:32:17
URL: http://annalundberg.org
Postat av: maria

Använd bara inte billigt nagellack till fransk manikyr. Jag använde Depends vilket tar ett dygn på sig att torka och svårt att få jämnt uppe vid topparna.

2011-09-26 @ 10:23:05
Postat av: josse

var köpte du allt? :)

2011-11-06 @ 17:19:03





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback