Vad det innebär att vara säljkonsulent inom Oriflame


jag är säljkonsulent i kosmetikföretaget Oriflame och tänkte i detta inlägg berätta mer om vad det innebär.



Hudvårdprodukter med blomster

Att vara säljkonsulent innebär att man har sin egen kundkrets att sälja produkterna till. Till sin hjälp har man kataloger med extrapriser i som kommer ut 18 ggr/år. Man kan arrangera sminkvisningar, öppet hus mm. Men även ge sina kunder en chans att bläddra i katalogen hemma i lugn och ro. Personligen sysslar jag mest med sminkvisningar då jag tycker det är det rolgaste sätett att möta sina kunder på.

Som medlem i Oriflame handlar det inte bara om att sälja produkter. Man får även ta del av massor av olika aktiviteter som nagel och handvårdskvällar, kickoffdagar, fotvårdskvällar med mera. Man deltar även i massor av tävlingar där man kan bland annat kan vinna resor, pengar och gratisprodukter. Dessutom så får man massor av utbildningar inom hudvård, make-up, kosttillskottsprodukter och mycket mycket mer. men oriflame innebär inte bara detta - när man säljer för 1000 kr. så får man en produkt som släpps två perioder senare. Det gör att man hinner prova produkten och därmed ge ärliga tips. Dessutom träffar man massor av nya vänner, man får själv tillgång till billiga produkter (för medlemmar kostar allt i sortimentet 20% mindre än för köpare), man ökar sina kunskaper inom kosmetik och hudvård samt att man (eller i alla fall jag) får syssla med någonting som jag har ett stort intresse av samtidigt som jag tjänar pengar!

oriflame har inget fuffelns för sig att man måste sälja för en speciell summa då man tjänar en viss procent av det man säljer för. Det innebär att säljer man för mindre i en period så tjänar man mindre under den perioden, tjänar man mer i nästa period så tjänar man alltså mer.
 Aloe veraserie.


Vill du beställa oriflameprodukter av mig? eller vill du börja sälja oriflames produkter själv? Skriv till mig på min mejl([email protected]) eller lämna en kommentar så kommer jag hjälpa dig för att uppfylla dina önskemål. Vill du bläddra i den aktuella periodens katalog? gå in på www.oriflame.se.



Kommentarer
Postat av: CASSI DA QUEEN

sv; tack! :D

2009-06-26 @ 21:42:30
URL: http://casses.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback