Testar Nivea turbo color goldpink nagellack

Jag har testat nagellacket nivea turbo color med färgen goldpink (06)


Såhär gick testet till: Jag målade endast ett lager nagellack utan underlack eller överlack och jag tog tiden för att se hur lång tid det tog innan nagellacket torkat
Pris och inköpställe: Kicks cirka 100 kronor
Såhär säger hemsidan: NIVEA Make-up Turbo Colour är ett snabbtorkande nagellack som torkar fantastiskt snabbt: på bara 45 sekunder! Den unika och innovativa formulan, inspirerad av avancerad billackeringsteknologi, ger högblanka naglar med slät finish.
Mitt resultat:


Före                         Efter

Det tog inte 45 sekunder innan nagellacket torkat, snarare en minut. Men det är visserligen ett snabbtorkande nagellack ändå. Jag upplevde att färgen på detta nagellack höll bra mot vardagens alla tester.
 Det blev ingen stark färg på naglarna, men det är inte alltid önskvärt. Är man ute efter ett täckande nagellack är nog inte denna färg den rätta. Dock ser jag ingen större skillnad i kvalitet på detta dyrare nagellack om man jämför med 50kronorsnagellack, vilket jag jag förväntade mig att jag skulle.
Sammanfattningsvis: Helheten i detta nagellack var mycket bra med ett omdöme som är bara snäppet bättre än ett billigare nagellack.

Gå in på hemsidan för att läsa mer om produkten.

Fotnot: då ljuset och bakgrunden varierar på fotona kan det göra att bilderna inte ger en rättvis bild av nagellacket! Beautyboxen ber om ursäkt för detta.

Kommentarer
Postat av: matilda

hur länge håller det sen då?

2009-06-22 @ 11:21:45
URL: http://apieceofsthlm.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback