Några tips för ett friskt och fint hår


Halloj. Efter en hel dags stekande i solen ska jag skriva ett par hårtips till dig. Efter det så ska jag käka glass, mums.

Några av mina bästa hårtips:
Föna håret upp och ner för ökad volym
Häll i några droppar citrosaft i håret och sitt i solen. Citronsaft gör att håret bleks
Använd hårinpackning. När du har i hårinpackning så se till att håret är varmt genom att tex sitta ute i varmt väder eller  bastu.
Är du blondin? Ersätt ditt vanliga schampo med ett silverschampo som drar ut de gula pigmenten.
Gör huvudmassage genom att trycka fingertopparna med cirkulerande rörelser i hela hårbotten. Även nacken och bakom öronen. Blodcirkulationen ökar och håret blir blankare.
Utnyttja saltvattnet när du badar i havet! Blöt ner håret, kamma ut, rufsa till, spraya och du har kvällens partyhår! (det går lika bra att köpa saltvattenspray)
Glöm ej att fixera din frisyr med en lätt hårspray för längre hållbarhet.
De finaste lockarna får du genom att ha stora spolar i håret.
När du plattar, lockar eller fönar ditt hår. Glöm ej att använda en värmeprodukt.
Klipp håret cirka var sjätte månad för att undvika kluvna hårtoppar!

Vill ni dela med er av era bästa hårtips? Skriv en kommentar :)

Kommentarer
Postat av: Monica

Skippa schampot och tvätta med balsam...Låter jättekonstigt, jag vet... men själv har jag självlockigt, frissigt hår och har nu börjat annammat "No poo" -stilen. Jag har faktiskt fått lockigare och friskare hår (eftersom håret inte längre är uttorkat, och fått fukt tillfört istället)Intresserad? Jag hittade en sida på nätet www.lockig.se

där jag hämtat mycket inspiration ifrån...

2009-07-02 @ 22:40:32
Postat av: Anonym

klipp håret var sjätte MÅNAD???:O

2009-07-19 @ 17:46:00





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback