Skaffa er bra hårprodukter!



Jag har äntligen tagit mig i kragen och köpt bra hårvårdsprodukter. Schampo och balsam från SYOSS och en hårinpackning från PHC - som jag förövrigt var en riktig sucker för för flera år sedan men som jag glömt bort, så det är lite nostagli att använda den nu igen.

ICA-schampon är inte bra. Jag fick en rejäl utskällning av min frisör i torsdags för att jag använde sånt skit i mitt hår. Såna schampon innehåller mest vatten vilket gör att det är svårt att få håret rent och det blir fett jättefort, färgar man håret så släpper färgen nästan direkt och det innehåller massor av konstiga ämnen som kan ge kemiska reaktioner. och de innehåller dessutom silikoner som lgger sig som en hinna ovanpå håret så att det känns gummiaktigt.

"Proffsprodukter" däremot innehåller en mer koncentrerad mängd ämnen vilket gör att det behövs väldigt lite av produten i håret, det innehåller allt som oftast massor av vitaminer och sånt som gör håret starkare och friskare dessutom innehåller de en mindre mängd kemikalier.

Vill man inte köpa bra hårvårdsprodukter för att det är för dyrt? Kolla då in dessa argument:
det behövs en mindre mängd för att få håret rent = det blir billigare i längden
Du får det friska och starka hår som du vill ha
Håret blir inte fett lika fort = du behöver inte tvätta håret lika ofta och då blir håret mindre slitet och trasigt
Du slipper irriterad hårbotten
Produkterna ovan var inte speciellt dyra, schampo och balsam för 80kr/st och innehöll en halvliter, inpackningen för 80kr och räcker i evigheter.


Så nu hade jag tänkt at mitt hår äntligen skulle bli bra och fint igen:
Alla slitna toppar är borta
Utväxten och de tiomijarder olika nyanserna av brunt är borta
Använda bra schampo och balsam samt kombinera det med hårmask och en leave in produkt
Undvika att föna, platta och styla håret i onödan



Kommentarer
Postat av: Marielle

Inte alla Proffsprodukter är så himla bra. Loreal som äger Kerastase t.ex testar på djur och båda produkter har samma ingredienser men Kerastase säljs på salong och är 4 gr dyrare. Ditt Syoss balsam innehåller en paraben och quaternium-87 som fungerar precis som silikoner. OCh PhC inpackningen innehåller Dimethicone som är en silikon. Tyvärr är det här med hår och produkter inte helt svart eller vitt. Men om det funkar för dig så får man väl säga grattis.

2010-09-21 @ 02:20:09
Postat av: Linn

kolla in detta inlägget för ett svar på ovanstående komentar



http://beautyboxen.blogg.se/2010/september/lasarkommentar.html

2010-09-21 @ 13:38:21
URL: http://beautyboxen.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback