Skriv ner dina ideer och tankar



Jag tänkte tipsa om en grej som alla egentligen vet, men tänkte ändå förtydliga.
Far det runt en massa tankar och ideer i ditt huvud när du sitter på bussen? kommer du på en massa saker att göra när du ska sova?  tänker du igenom veckorna och planerar allt du ska göra? Är det också så att du aldrig skriver ner de ideer du får så att du glömmer dom? Då är det dags att skaffa sig ett fint skrivblogg (tråkiga kollegieblock a la skolanteckningar är ett big NONO!). Skriv ner lite rubriker på de översta raderna, tex bloggideer, att göra lista, karriärsideer, inköpslista, skolplanering, framtidstankar, klädinspiration osv. Vad det nu är du kommer att tänka på.

För då glömmer du inget, och du behöver inte besväras av en massa tankar när du ska lägga dig. Sen några veckor tillbaka har jag börjat skriva ner alla ideer jag fått, och jag har känt mindre stress pga av det - innan var jag rädd att jag skulle glömma av ideerna om jag slutade tänka dom, men nu skriver jag ner dom istället.


Att ha ett fint skrivblock är viktigt eftersom blocket ska ge dig inspiration och inte göra att du känner att det är tråkigt.
Mitt har jag köpt på Åhlens :)



Ha en fin kväll!

Kommentarer
Postat av: tjohej vad det går mellan pattar & lår!

sånna där böcker e grymt bra! : )

2009-11-07 @ 21:53:20
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: Viktoria

sånt är verkligen supermysig och block är alltid lika roligt att få köpa!



jag råkade klicka in på din blogg och tycker att den verkar jätte trevlig!

2009-11-16 @ 14:48:42
URL: http://cantpretend.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback