Update 1: Estelle & Thild


Tack för produkterna!
Dessa två produkter kommer jag testa under de närmaste 4 veckorna. Ett Bodylotion och en face cream med doft av neroli.

Body lotion
Ett ekologiskt bodylotion som doftar neroli, bergamote och sandelträ. Återfuktande och behåller hudens fuktbalans. Innehåller aloe vera, shea butter och mandel- och solrosolja som på olika sätt är bra för huden.

face cream med neroli
En ekologisk ansiktscreme som fuktar på djupet och ger en naturlig balans i huden. Innehåller mandelolja, vitamin A, B och E samt essentiella fettsyror. Den innehåller även vaniljextrakt. Passar alla hudtyper.

Estelle & Thild
Detta märket är bra på många sätt. Som jag skrev i ett inlägg igår så är produkterna ej djurtestade och innehållerekologiska och naturliga ingridienser.

Det finns 19 nya produkter för vuxna, Ecorgaic skin care och Ecorganic ódy care. De innehåller endast milda ingridienser som är bra för kroppen. Det innehåller så få ingridienser som möjligt för att undvika irritationer i huden. Dessutom har de uteslutit ämnen som kan ge uppho till reaktioner. Totalt finns 25 produkter för både ban och vuxna och säljs på Kicks.

Såhär går testet till
Min hud både på kroppen och i ansiktet är tidsvis mycket torr(framförallt under hösten och vintern) vilket kommer sätta dessa produkter inför det ultimata testet. Jag kommer använda body cremen på hela kroppen men framförallt på mina ben då de är otroligt torra. Både body cremen och face cremen kommer jag använda en gång om dagen. I ansiktet kommer jag att använda make-upremover dagligen samt ansiktsmask en gång i veckan utöver fuktighetscremen. Efter fyra veckor så utvärderar jag resultatet

Första användningen
.Flaskorna har ett fint blommönster på sig och de ser väldigt stilrena och lyxiga ut.

Ansiktscremen - Jag tycker om att det är en pumpflaska för att då håller sig produkten fräschare längre än om man petar i den med fingrarna varje dag. Den var otroligt dryg - inte ens ett pump behövdes och den hade en juvlig doft. Absorberades snabbt (kanske tack vare att min torra hy har längtat efter fukt).

Body lotionet - Det var lätt att få ut creme ur flaskan men skulle viljat att även denna var en pumpflaska. Även denna produkt var väldigt dryg och absorberades snabbt upp i huden. Hade en myket diskret doft vilket jag tycker är bättre än att ha en alldeles för stark doft. Huden kändes väldigt len efteråt - redan efter rsta användningen.

Fortsättning följer...


OBS! Inlägget innehåller reklam. Bara för att en produkt fått ett bra/dåligt omdöme betyder det inte att produkten ska upplevas detsamma när Du använder den!



Kommentarer
Postat av: sivan

tack så mycket :) Kan du rösta på mig här då skulle jag bli skitglad ! <3



http://www.tv4.se/1.1173520?i=130

2009-10-01 @ 19:05:41
URL: http://whineup.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback