Hamnade mitt i hagelskuren!

Skulle till banken direkt efter skolan. när jag sitter på bussen komemr världens hagelskur! Och jag som har en väldigt skev tidsuppfattning tänker "men varför haglar det, det är u snart sommar", men sen komverkligheten ifatt mignär jag kom på att det faktiskt är oktober idag.

Går ut från terminalen för att komma till banken och haglet vräker fortfarande ner. Detblåser och jag håller hårt i luvan på jackan för att skydda mig lite. PANG, haglet når mina kallfrusna fingrar och det känns som nålstick, gång på gång. Aj vad ont det gjorde. Och jag hörde åtskilliga billarm som satt igång under ovädret.När jag väl kom till banken var mina händer heltblåslagna, allt innehåll i väskan(pärm, viktiga papper, kollegieblock och andra skolsaker) var helt dyblöta eftersom jag (smart som jag är) glömde att stänga väskan, Min turkosa tröja var mörkblå eftersom att även jackan var uppknäppt. Efter mindre än en minut så slutar det att hagla - från en sekund till en annan! Gud vad irriterande...

Men nu sitter jag här. Ska plugga och sen ska jag övningsköra en snabbis och paketera varor från Oriflame som kom idag.



Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback