Pluggtips

Nu på kvällskvisten tänkte jag dela med mig av några snabba och praktiska tips som jag använder mig av för att bli mer effektiv och koncentrerad på lektionerna


en-bock_55811823Se till att hålla dig mätt i skolan för att ha maximal koncentration. Ta med mellanmål om du har långa lektioner. Se hela bilden






Tex wasa sandwich, den gröna är min favorit

Eller frukt.



Du kan även ta med tex en fruktsallad, en baguette med gott pålägg, skurna morötter...

en-bock_55811823Sov massor på nätterna (försök dock att undvika att somna under skoltid...). Är du trött när du kommer hem från skolan? Ta en powernap för att piggna till.
en-bock_55811823Drick mycket vatten!Jag har alltid en vattenflaska att dricka ur som jag fyller på med ämna mellanrum
en-bock_55811823Brukar du köpa en massa godis och läsk istället för vatten och frukt? Lämna plånboken hemma! Det är lättare att köpa när man har egna pengar än om man är tvungen att låna av folk, dessutom sparar du massor av pengar.
en-bock_55811823Sträck på benen och gå utomhus en stund på rasten för att fräscha upp det i hjärnan
en-bock_55811823Var effektiv på lektionerna, anteckna på föreläsningar och effektivisera dig när du har eget arbete genom att fokusera på arbetet Är det svårt att koncentrera dig i klassrummet så sätt dig i ett grupprum. Genom att vara effektiv på lektionerna så får du automatiskt mindre hemarbete
en-bock_55811823Var även effektiv på dina håltimmar genom att plugga till prov och inlämningar
en-bock_55811823Förbered dig inför nästkommande lektion genom att be läraren vilka sidor ur boken man går igenom. På så sätt slipper allt vara nytt och man hänger med bättre.

Lycka till!



Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback