Religionsdag och besök av Marcus Birro

Har precis kommit hem från min första skoldag på evigheter (eller i alla fall nästan två veckor) Hade någon slags religionsdag idag vilket innebar att massor av olika människor från olika religiösa samfund berättade sin livsåskådning. Då jag är otroligt intresserad av religioner och livså¨skådning var denna dagen mycket lärorik och intressant.

Och så var Marcus Birro på besök (författare, journalist, poet... syns mycket i media) för att berätta lite om sin tonår och uppväxt. Har alltid tyckt att han varit supercool men efter idag.. njaa jag vet inte riktigt. Fick en mycket mer negativ bild av honom än vad jag haft innan tyvärr. Men han lärde mig någonting: tro på dina drömmar och gör dom till verklighet! Det ska jag ta lärdom av och det tycker jag ni också ska göra!

 Här är Marcus Birro i skolans aula (klicka på bilden för att få den större)

 Såhär ser han ut på närmare håll


Och ikväll ska jag gå på en nagelkväll som min regionschef inom Oriflame har annordnad. Har faktiskt ingen aning om vad det innebär, om jag får manikyr, om jag lär mig lägga manikyr... Jag vet inte riktigt. Men det kommer bli kul!


Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback