Starka naglar!

Jag har alltid haft svårt att få långa starka naglar. Ofta är de tunna, svaga och skivar sig så fort jag råkar slå naglarna i någonting men det finns hjälp att få starkare och friskare naglar.

Är ni precis som mig och har svaga naglar? Läs vidare!


Depend Nagelolja
 
en personlig favoritsom jag använder mig av!
Man pnslar på nageloljan på naglarna två gånger om dagen och låter verka i tio minuter. Efter cirka en veckas användning blir naglarna starkare.



Köra manikyr på salong.
Salonger kan erbjuda förstärkning på ens egna naglar som gör de starkare. Salonger erbjuder även "tippar" som är som nån slags låtsasnageltipp som är starka.


Silicia Fortes nagel/hår och hudtillskott
Tabletter man tar tre gånger om dagen som gör att naglarna blir starkare, håret blir starkare och glansiga och huden blir friskare och finare


Depend stärkande vård kit
Även denna produkt är en personlig favorit. Innehåller nagelolj, nagelbandsremover, nagelfil, orangepinne, nagelborste och hand- och nagelbandskräm. Gör "kuren" några gånger i veckan och naglarna blir starkare!


Vaselien hand and nail cream
Handkräm som även är närande för naglarna. Även denna produkt är en personlig favorit


Att avända nagellacksremover med aceton
Att frenetiskt måla naglarna varje dag
Att ha naglarna i för mycket fukt och kyla (disk, kylig luft...)
Att äta ensigt med få vitaminer
Att röka
Att dricka för mycket eller för lite
Att äta för lite zink och järn





Kommentarer
Postat av: Patricia

vinnaren i min tävling jag hade har nu utsätts, kika gjärna in och kolla!

2009-09-03 @ 22:34:38
URL: http://patriiciajacobs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan inte ha långa naglar, eller ja jag har aldrig provat men tror att ja skulle hålla på att pilla på dom och ja allt möjligt^^ För ja biter inte på naglarna, det gjorde ja för kanske 4 år sen och allt ja kan säga är att det är skönt att inte bita på naglarna xD

2009-09-05 @ 17:26:49
URL: http://hugoily.blogg.se/
Postat av: Miss C

Älskar Vaselins Handkräm, budgetfavorit!!!

2010-08-24 @ 10:47:36
URL: http://missc.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback