Min önskelista

Hej!
Detta är första hösten i hela mitt liv då jag inte går i skolan. Hela världen (och hela livet också för den delen) ligger framför mina fötter. Här kommer de önskningar som jag vill uppfylla inom ett år.

Först och främst ska jag jobba. Detta jobb jag har nu (barnskötare på en förskola i ett tufft område i ett av Göteborgs mest invandrartäta områden) är en stor merit och en tung erfarenhet för mig. Där ska jag vara till årsskiftet och eventuellt längre.

1. Volontär i Tanzania plus äventyrsresa i Zamzibar

I sexton dagar vill jag åka till tanzania för att jobba som volontär på ett barnhem (detta i tio dagar) och för att åka och uppleva Zanzibar kryddön samt Stonetown resterande av tiden. Blir denna dröm sann kommer jag bloga dagligen därifrån med massor av bilder. Resan betänks vara i januari 2011

2. Semesterresa/charterresa till Tunisien med min pojkvän och några vänner



Planerar att åka till Tunisien i två veckor under våren. Februari eller marsmånad

Få pengar till min drömutbildning - Hud- & spaterapeut

Gå en utbildning i Göteborg som kostar fetingpengar och som inte är studieberättigad. Efter utbildningen blir jag får jag cidescodeplom samt shrdeplom. Denna utbildning är ett år lång och blir allt som jag vill börjar jag hösten 2011 och tar examen sommaren 2012. Efter det vill jag starta en skönhetssalong.

Utöver detta vill jag resa till USA. New york, Los angeles ligger först på avcheckningslistan. Jag vil besöka en regnskog, Himalaya och Indien. Jag vill skriva på ett kontrakt som garanterar en månadslön för mitt bloggande. Och flytta ihop med min pojkvän till en bostadsrätt eller hyresrätt i Göteborg, drömläget är Avenyn eller Linne men det lutar mest åt Olskroken/redbergsplatsen/heden någonstans där.

Vad har ni för framtidsplaner?



Kommentarer
Postat av: Jonna

Tunisien är ett toppen resemål! :) jag har vart där 3 gånger, jättemysigt land :)

2010-08-29 @ 22:13:42
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: FIONA - en ointressant vardag

lagt till dig nu, lagt till mig?

2010-08-30 @ 06:45:13
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Postat av: maria

Hej

Va härligt med alla dina drömmar!

Jag har en dröm!

Att bli skuldfri

På glada 90 talet drog jag på migh mycket skulser som jag måste betala.

Sen vill jag utomlands i slutet av september

Kram Maria

2010-08-30 @ 08:50:07
URL: http://iahoglund.blogg.se/
Postat av: www.fixatilldig.se

Hej! Vilken bra blogg du har!

Du vet väl att du kan beställa hem alla dina favorit hårprodukter till hårresande bra priser från FixaTillDig.se.

Där finns hårvård från de flesta stora märkena. Du kan också registrera dig som BannerPartner där och tjäna på dina inlägg!



Vänliga hälsningar



Kent Ellegaard

www.fixatilldig.se

2010-08-30 @ 12:37:05
URL: http://www.fixatilldig.se
Postat av: Melinda

satsa verkligen för dt, själv vill jag om några år komma in på ett super bra gymnasium för media eller något sådant , flytta te en större stad och sedan ett år i USA för att kunna bli regissör :)



lycka till !

2010-08-30 @ 13:03:18
URL: http://itismelinda.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback