testar Schwartskopf dust it

Nu ska jag skriva en liten recension om bloggarnas (blondinbella, kenza, ebba von sydow osv) favorittorrschampo. Kort fattat är ett torrschampo en mjölliknanade konsistens som man pudrar i hårbottnen och geggar runt ordentligt. Det ska då ta bort den feta hårbottnen. Dust it ska även ge en amazing volym.



Den är för det första väldigt dyr i förhållande till dne lilla mängden. Se nedan där jag jämför storleken med en mobiltelefon. Det är rätt klurigt att applicera det rätt utan att spilla ut på hela golvet. Och man måste gnugga och gnugga i hårbotten tills det svider för att det ska ha smetat ut sig jämnt. Mitt hår får visserligen sällan någon vilym så det är väl ingen överraskning att jag fick megavolymen och blev ritkigt nöjd - i tio minuter. Sedan föll håret pladask trots massor av spray och annat styling - plus denna dust it då. Så volymeffekten var misslyckad men att ta bort fet hårbotten gjorde den faktiskt väldigt bra. Dock med undantag på grund av den kluriga appliceringen som tar några gånger att lära sig En godkänd produkt som dock är alldels för dyr och kommer i alldeles för liten förpackning.


Hä ser ni jämförelsen. flyg till småputtarnas land, dust it!!

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback