Flygbiljetten har kommit

Beställde och betalade flygbiljetten till och från tanzania idag. Nu har jag fått flygbiljetten på mail. Så spännande!!



Vägen ner:
åker den 10 januari klockan 06.25 och mellanlandar i amsterdam(holland) samt Nairobi(kenya). Slutstationen är Dar es salaam(tanzania). På fygplatsen tar en taxi mig till ett ställe som jag ska sova över natten. Dagen efter (den 11 januari) tar jag inrikesflyg till barnhemmet. Det ligger nämligen en bra bit in i landet. Avståndet mellan barnhemmet och Dar es salaam är längre än vad det är melan Göteborg och Stockholm. På landvetter flygplats, där jag börjar min resa, möter jag upp en mamma och en pappa som ska hälsa på deras son som är volontär på barnhemmet och vi har sällskap under hela resan.

Vägen tillbaka.
Åker hem mitt i natten den 28 januari. Den 25 januari åker jag från barnhemmet för att spendera mina sista dagar på Zanzibar och leva lite "turistliv". Zanzibar ligger bara ett stenkast från Dar Es Salaam och åker som sagt hem den 28 januari. Mellanlandar i Amsterdam där jag kommer få vänta i sex timmar helt ensam.(kommer dock ha sällskap från dar es salaam till amsterdam). Men det går nog bra. Kommer hinna titta i butiker och shoppa litegrann :)

Känns rätt skönt att det inte är så långa väntetider, bortsett från sista bytet från amsterdam till göteborg.
Nu finns ingen återvändo :)

Kommentarer
Postat av: beccis

vad har du gjort i helgen? :D

2010-12-19 @ 20:17:58
URL: http://rebeccaharkonen.blogg.se/
Postat av: maria

åker du själv?

P o K

2010-12-20 @ 06:44:19
URL: http://iahoglund.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback