Snygga armband för välgörenhet

Hej!
Ni har säkert sett de ursnygga armbanden från Humanity som finns att köpa lite varstans?
Armbandet vrider man önskad mängd runt sin handled och där står massor av fina ord och meningar som motiverar dig i din vardag. en viss summa av försäljningen går även till välgörenhetsorganisationer som bland annat amnisty, och det är inte fy skam ellerhur :)








Det finns massor av olika varianter, längder och färger men den ovan är min favorit. 300 cm långt och i färgen midnight. Det finns 8 andra färger att välja mellan :)

Kommentarer
Postat av: anna

de armbanden är riktigt fina!

2010-06-24 @ 22:56:49
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag älskar de armbanden.

2010-06-27 @ 15:51:05
URL: http://sandraevaldsson.se
Postat av: Anonym

"Jaaa guud vad fina", du dödar ett djur på köpet.

2010-12-03 @ 20:19:43
Postat av: jag svarra

till anonym (som varken skrev med namn eller mail. varför inte liksom?!)

jag har nu kollat upp och de är visserligen gjorda av 100% läder vilket jag inte visste innan du skrev denna kommentar. Men bortser man från det så ger dessa armband ökad kunskap om fattigdomen i världen, och en viss summa går till amnesty bland annat. Så dessa läderarmbanden är bättre än andra av etiska skäl. Just so you know...

2010-12-04 @ 12:16:14
URL: http://beautyboxen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är det etiskt att döda djur? Att en liten procent går till Amnesty: skänk pengar direkt dit istället? Måste du få ett armband på köpet bara för att du ska känna dig duktig? Som dessutom är gjorda av djurskinn? Det är bara egoistiskt!

2010-12-08 @ 21:55:40
Postat av: Jag svarar (igen)

Nu har alltså samma person IGEN som dessutom (tror att hon/han) är anonym IGEN blivit upprörd över mitt inlägg om ett läderarmband som jag skrev om för ett halvår sedan.

Man har sitt personliga ansvar, mitt är att lyfta fram ekoalternativ här på bloggen, att äta svenskt kött och mycket vegetariskt.

Jag förespråkar inte lädret i sig utan budskapet som armbandet ger. Det är som rosa bandet, en trend där man bidrar med pengar och skyltar med det. Idag går många många runt med rosa bandet i oktober månad. Och många går runt med amnestyarmband som en symbol för välgörande ändamål och att man bryr sig om fattigdomen.

Det finns viktigare saker att lägga sin energi på än att klaga på ett halvårsgammalt blogginlägg där man förespråkar välgörenhet till människor som inte är lika lyckligt lottade som oss.

2010-12-09 @ 19:10:54
URL: http://beautyboxen.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback