Mina ansiktsrengöringar

hejhej!
har precis kommit hem efter en heldag på jobbet. Börjar känna mig sjuk så klunkar kan jang och c-vitamin just nu. men har ändå funkat idag. Dock segt att komma hem i, vad som känns, mitt i natten såhär års!

Ansiktsrengöring är viktigt, väldigt viktigt! det spelar ingen roll om du är världsbäst på att sminka dig, om du aldrig går med smink och om du är jättenoggrann med ditt hårsvall sålänge du inte rengör din hy från alla föroreningar och annan skit den får stå ut med under en dag.


Rengöringscremerna nedan är de jag brukar använda.

rosenseriens rengöringscreme, blue mineral rengöringsmousse, Loreal cleansing gel, Optimals balance rengöring och Visibly clear daily scrub.

Ett tips är att ha många olika rengöringscremer att variera mellan beroende på hur din hy känns.
Loreals använder jag när huden känns fet och oljig
Visibly clear när min hy känns oren med plitor och finnar
Optimals balance och rengöringsmoussen är all round som jag använder när huden känns okej
Rosenserien är en dröm om min hy känns känslig och har fått utslag.

Att ha olika rengöringscremer är optimalt för oss med blandhy, dvs om man både får finnar och plitor, fet hy samt har en tendenns till att huden känns torr, uttorkad, rödflammig och stramar.


Ovan är mina absoluta favoriter. Rosenserien är mild och effektiv rengöriing, blue minerals är även den mild och effektiv rengöring samt uppfräschande och en aning avsvalkande

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback