rengör dina sminkborstar

hej
nu har jag nyss rengjort mina sminkborstar, och jag lovar, det var inte lite smuts på dom!1 Inte konstigt att envisa porer och annat vägrar försvinna när man smetar på sig såna äckliga bakterier varje dag.



skölj med ljummet vatten under kranen


smörj in med schampo


se, vad mycket äckel det var på borsten!! skölj ut noggrannt, inga schamporester kvar alls ska det vara!! Upprepa så långa gånger som behövs. Jag var tvungen att göra om denna procedur med min puderborste tre gånger innan den blev ordentligt ren



fukta svampen under vatten


smeta in den med en rengöringscreme som du vet är bra. och skölj ur




antagligen byter du mascara oftare än du byter makeupsvampar och borstar, men den behöver ändå rengöras regelbundet just eftersom den är vid ögat.
Ta en bommulspad och dränk i ögonmakeupremover. Håll den på samma sätt som på bilden för att mascaran ska försvinna av sig själv. Skölj av resterna med vatten.


låt alla borstar ligga ner! Det är viktigt. Anars kan vatten tränga ner i skaftet och stråna släpper lättare.

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback