Beach 2011 summer glow

hej!
jag har aldrig brytt mig om att börja hårdträna inför sommaren, speciellt inte för att vara snygg på stranden - utan i såfall bara för hälsans och välmåendets skull.

Detta år kommer jag dock fokusera på beach 2011 litegrann i alla fall, fast med hudfärgen. Istället för att se närmast genomskinlig ut av min bleka hud när de första sol och baddagarna kommer, så kommer jag i alal fall ha en sund hudfärg.

Detta genom en mängd förberedelser och produkter. Men jag tycker ju att allt sånt är roligt så det gör mig inget alls. Samt även lite fusk i form av regelbunden solarium.
Jag börjar med att skrubba kroppen och i synnerhet ben, dekollage och armar (dvs sånt med tunn hud) i cirkulerande rörelser med min favoritkroppsskrubb Milk & Honey. Detta gör jag ca 3 ggr i vekcan
Sedan smörjer jag in huden med ett jämt lager återfuktande creme som ger gradvis brun färg. Börjar med Dove summerglow i den ljusaste nyansen och fortsätter efter några veckor med Niveas Summer beauty med färgen normal - dark. (är det svårt att få fuskbrännan jämn och fin så använd färgfri fuktighetscreme varannan dag, för att jämna ut och snygga till.) Vid festliga tillfällen (och ork) fuskar jag fram brännan ytterliggare med ett kroppsskimmer som framhäver på ett snyggt sätt. (och kroppsskimmer är en av få produkter som är lika bra både i budget och luxpriser. Så h&ms skimmer body lotion är väl värt sina ca 30 kr)

om du, som jag, får mer fräknar än sund brun färg i ansiktet och dessutom bränner dig lätt som en plätt så är solpuder guld värt. Svep med en liten och mjuk rougeborste över kindben (istället för rouge) och över näsa, panna och haka om du vill. Se bara till att skaka av borsten innan och borsta ut färgen i ansiktet noggrant, så du inte ser smutsig ut!



Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback