Glorifiering av barnsoldater



Jag förstår mig inte på denna korkade journalistik. "Slutstrid för unga rebeller", "om jag dör nu, så dör jag lyckligt", snyggt och prydligt med flertalet bilder på små barn som håller i automatvapen, övade för att döda. Detta skrivs inte i en negativ mening, som man som journalist i i-land brukar skriva om. Nej, denna artikel skrivs med en positiv syn på vapen, att ha modet att själv delta i störtandet mot Gadafi (vilket är bra, att man protesterar mot denna fruktasvärta kallsinta diktator). Men varför, varför måste man ha en bild på unga pojkar lekandes med vapen med ett leende på läpparna och en rubrik som lyder "slutstriden för unga rebeller"?! Man går bak 20 steg av alla framsteg man gjort och glorifierar barnsoldater och deras roll i krig. Helt oacceptabelt aftonbladet, helt oacceptabelt!

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback