Läsarfråga



Svar: Tack fina du för din kommentar! Skönhetsprodukter och ansiktsvårdsrutiner är verkligen en djungel!
För det första: Neutrogena är bara skit, det gör dig beroende av mineraloljor som för stunden återfuktar men på sikt torkar ut huden mer och mer.

Som du beskriver din hy så är den väldigt känslig (precis som min - grymt jobbigt!). Vatten i sig är uttorkande för huden och det är därför man tex rekommenderas att alltid använda diskhandskar när man diskar.
Ett tips jag kan ge dig för att slippa använda vatten i ansiktet är att använda en rengöringsmjölk som man inte behöver skölja av utan endast torka bort det överflödiga med en fuktad handduk. Komplettera med att använda OCM en gång i veckan.
Jag rekommenderar att du slår på stort och köper en ansiktsvårdsserie som, visst, kostar en rätt stor slant men som verkligen ger resultat. Anne-marie Börlind har både rengöringsmjölk, ansiktsvatten(om man gillar det) och ansiktscremer. Jag tror den rosa serien skulle passa dig bäst!
Jag smörjer dock in ansiktet med vegetabilisk olja (avocadoolja eller oliv). Testa att smörja in ansiktet med olja - det funkar superbra!

Kommentarer
Postat av: Melissa

Tack snälla du för svaret :)

Täpper in olja till huden? Tänkte jag får lätt piltor, finnar och sånt

2011-12-26 @ 23:37:27
URL: http://lavali.blogg.se/
Postat av: ALEXANDRA

Hej, såg din kommentar på min blogg. Jag ställer gärna upp. Maila mig gärna på mailen som lämnas här!



MVH Alexandra

2011-12-27 @ 11:59:35
URL: http://fashionink.se
Postat av: linn svarar:

svar till Melissa:

Att använda olja är ofta väldigt individuellt.

Jag kan tex absolut inte använda kokosolja i ansiktet - då får jag väldigt igentäppta porer. Men avokadoolja (som är en lättare olja och inte lika fet) funkar superbra.

De festaste oljorna kan täppa igen porerna för somliga men inte för alla.

Vill du inte chansa och använda oljor i ansiktet är 99% aloe vera att rekomendera. Det är extremt återfuktande, ger en fräsch känsla och täpper inte igen några porer!

Kram

2011-12-27 @ 12:59:08
URL: http://beautyboxen.blogg.se/
Postat av: Melissa - Foto¤Vikt

Kanske ska ta och testa det ,Aloe Vera blomma har man ju hemma som växer som ogräs så den kan man ju massakrera ibland, brukar dra ett blad då och då vid sår men inte alls tänkt på att man kan använda det på så sätt i ansiktet

2011-12-27 @ 14:30:04
URL: http://lavali.blogg.se/
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

Bra tips :D

2011-12-27 @ 23:24:37
URL: http://angelica.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback