Workshop om kroppsvård och dofter



Innan jag åkte till Kanarieöarna var jag på en workshop - en slags kvällskurs - med kroppsvård, dofter mm inom Oriflames regi. Alltid lär man sig nåt nytt och om inte annat blir det lite repetition så det var kul.

Kursledaren förklarade vikten av att skrubba skrubba skrubba! Och vad gäller dofter så ska man tänka på att låta doften sjunka in i ca 2 timmar innan man bestämmer sig för att den doftar gott, man ska också tänka på att inte "gnugga" in doften i huden utan låta självtorka.

Annat jag började fundera på var detta men fokus på det kommersiella. Varför behöver vi femtion olika oljor, cremer och peelings? Varför inte använda samma olja till händer, fötter, kropp, fotbad och vanligt bad? Det är ju det som är min tonvikt vad gäller naturlig skönhetvård och det blev en liten krock där (faktum är att det enda som behöver särskilda produkter är ansiktet och även där funkar samma olja som du använder på kroppen som återfuktning och rengöring). Men det är väl en annan historia :)

Kommentarer
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

oj vad spännande :D

2011-12-19 @ 20:03:25
URL: http://angelica.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback