Läsarfråga

Emma frågar
Jag undrar om man kan välja mellan att ha inpackning eller balsam , eller om de e samma sak :)

Jag svarar
Det jag har hört fråna mina frisörer och dyligt är att inpackningen är en intensivkur(och det är det ju, behöver ju inte vara frisör för att veta det) för håret och finns i en mängd olika egenskaper - för färgat, torrt hår, som ger volym etc. Inpackningar verkar optimalt efter ca 10 minuter i håret. Och kan användas varje gång man tvättar håret om man har tid och lust med det, men räcker at användas 2 gånger i veckan tyo.

Balsam däremot stänger igen hårstråna efter shamponering så att näringsämnena från schampot sjunker in samt att håret inte blir smutsigt lika fort. Helst ska man ha balsam och inpackning(och schampo) i samma serie som ger samma slags näring och har samma egenskaper. Balsam ska man använda varje gång efter shamponering.

Så nej, det är inte riktigt samma sak och man ska använda båda två fast olika ofta.  Det man kan göra om man har ont om tid är att använda hårinpackning i duschen och sedanskölja ur den innan verkningstiden gått ut, avslutar man sedan med ett balsam är det inga problem. Då inpackningen intensivverkar de första minuterna och avslutr med att stänga hårstråna(och om man då sköljer ur inpackningen innan den hunnit stänga hårstråna och avslutar med balsam så blir det ju samma effekt)

Kommentarer
Postat av: Nas

svar: hahaha vad bra att jag inte är ensam om att tro det. men erkän dom var lika, ingen annan håller med mig .. :D

2011-02-02 @ 14:20:37
URL: http://nasrinyousef.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback