En dag kvar, nu gäller det!

Klockan är ställd på fyra. väskan är fördigpackad, handbagaget likaså. Har bestämt träff med de jag ska samåka med. Nu är allt fixat. Imorgon drar jag till Tanzania.

flyger från halv sju på morgonen till elva på kvällen. sover över på ett guest house i Dar es salaam. På tisdag fortsätter vi till barnhemmet tidigt på morgonen.



Självklart får jag ju mat på planet men har ändå köpt lite. Och även för att äta på plats, ifall man blir för hungrig framåt eftermiddagen. Fyra tidningar har jag köpt också, så jag kommer nog ha att göra på flyget ;)

Denna dagen började dock inte så bra som jag skulle önskat. Jag har ju nämnt förut att jag mått lite halvdant de senaste dagarna, igår kväll hade jag hög feber och feberfrossa. och det första jag gjorde när jag gick upp ur sängen idag var att kräkas. Typiskt min tur! Men nu mår jag bättre och mår i alla fall inte illa. Så om inte annat får jag knapra alvedon och sova så mycket som möjligt. Hoppas bara jag blir helt frisk i morgon...

och jag har märkt att det är en del som undrar om jag kommer blogga på plats, och ja, det kommer jag göra i så stort mån det går. Internet är inte snabbaste och strömmen kommer och går men förhoppningsvis kommer en del inlägg upp titt som tätt ändå. Så håll utkik :)

Kommentarer
Postat av: amanda utbytesstudent USA

Ha det så bra! (: Hur länge ska du vara där ?

2011-01-10 @ 19:58:09
URL: http://amandakingen.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback