Ett ögonblick

Jag antar att denna rubrik är en tolkningsfråga vad den faktiskt innebär. Men jag tolkar den sådant att jag ska beskriva ett ögonblick jag minns väldigt väl.

Skolan för mig har  varit mer eller mindre viktig och jag har både älskat och hatat skolan i perioder. Högstadiet vill jag inte ens tänka på, hur tråkigt jag tyckte skolan var och hur jag bara längtade tills den skulle ta slut. Därför minns jag nians skolavslutning väldigt väl. Dagen innan avslutningen hade vi bal och jag hade planerat min balklänning. Men på skolavslutningen hade jag ingen aning om vad jag skulle ha på mig. Det är av någon anledning ett starkt ögonblick, haha. På nians avslutning grät jag då jag visste att det var ett avslut på en jobbig period och nu skulle en ny era börja. Jag grät av sorg för jag visste att vissa människor skulle man aldrig träffa igen(och jag hade rätt) och jag grät av glädje att jag nu kunde lämna den tid som av olika anledningar var väldig jobbig bakom mig.

Studenten som jag tog i somras är naturligtvis också ett starkt ögonblick jag minns. Mär vi skulle krama vår lärare hejdå på champagnefrukosten, när de visade bilder från vår första klassresa på en storskärm på studentlunchen, hur jag rös när jag sprang ut på utspringet, glädjen att träffa alla som åkt till skolan för att se mig springa ut... jag blir alldeles gråtmild nu när jag tänker tillbaka. JAG KLARADE DET! jag klarade tre års skolgång med stenhårt plugg och jag var så glad över alla som var med. Under den dagen grät jag också, mest av sorg, vi var ett väldigt svetsat gäng, min klass, med starka åsikter och starka människor och många konflikter men samtidigt så underbart. Och vi var med om mycket. Alla utvecklades och det blev respekterat av de flesta. Vi stod i många fall upp för varandra. Vi åkte till rumänien, sillvik och danmark. Men jag grät av glädje att äntligen, äntligen är min skolgång slut. Nu börjar mitt liv, nu blir jag vuxen. en fantastiskt känsla!

nians bal

flaket på min student!

 

(jag antar att denna tanzaniaresan som jag är på när detta inlägg visas blir en hel del ögonblick att minnas, men detta inlägg skrevs och tidsinställdes innan jag åkte.)

Dag 1 – Presentera mig själv
Dag 2 – min största kärlek
Dag 3 – Mina föräldrar.
Dag 4 – Vad är kärlek.
Dag 5 – Min bästa vän.
Dag 6 – Ett ögonblick.
Dag 7 – Min tro.
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag.
Dag 9 – Mina syskon.
Dag 10 – I min handväska.
Dag 11 – Mina drömmar.
Dag 12 – Min första kyss.
Dag 13 – Mitt favoritminne.
Dag 14 – Min favoritfödelsedag.
Dag 15 – Detta ångrar jag.
Dag 16 – Ett annat ögonblick.
Dag 17 – Det här upprör mig.
Dag 18 – Det här får mig att må bättre.
Dag 19 – Det här får mig att gråta.
Dag 20 – En första.
Dag 21 – Mina rädslor.
Dag 22 – Min favoritplats.
Dag 23 – Det här saknar jag.
Dag 24 – Mina ambitioner.
Dag 25 – Ett sista ögonblick.
Dag 26 – Det här åt jag idag
Dag 27 – Min dag
Dag 28 – Den här veckan ’
Dag 29 – Vad hade jag på mig idag
Dag 30 – Den här månaden


Kommentarer
Postat av: MissCM

sv: haha ;D allt bra med dig?

2011-01-15 @ 23:35:26
URL: http://misscm.blogg.se/
Postat av: Nas

<3

2011-01-17 @ 03:08:48
URL: http://nasrinyousef.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback