Växlar pengar

Hejhej!
Har nyss varit och växlat pengar på Forex.

Det är lite komplicerat att växla pengar när man ska till Tanzania. För det första måste man växla till amerikanska Dollar för att Tanzanianska Shilling finns inte att få tag på i Sverige. Dollarna får inte vara tryckta innan 2006 och man ska ha 50 eller 100dollarssedlar. Väl i Tanzania får man gå in på en bank och därigenom växla till Tanzanianska Shilling. Samma sak när man ska hem, då får man växla de kvarvarande pengarna till Dollar för att sedan åka till Sverige och växla tillbaka till svenska pengar.

Det är ju inte dyrt att leva i Tanzania och eftersom jag ska jobba som volontär på ett barnhem kommer jag inte så mycket utgifter men det är ändå bra att ha en rejäl reserv ifall man tex behöver läkarvård eller tappar bort sina pengar. Dessutom behövs 50 dollar för visumavgift på flygplatsen.
Som sagt det är lite krångligt det där emd valutan i Tanzania men jag ska nog få det att gå bra :)


Kommentarer
Postat av: Pinsamt

Hej har du eller någon du känner råkat ut för en pinsam händesle?

Berätta gärna om den i min Pinsamt blogg.

Givetsvis får du vara anonym.



http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/

2011-01-04 @ 18:11:18
URL: http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/
Postat av: Sara Nyrvik

I love american dollar :)

Behåll pengarna som bli över och kom över på semester!!

2011-01-07 @ 03:34:54
URL: http://saranyrvik.blogspot.com





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback