Mina rädslor

Jag är en person som tänker väldigt mycket, hela tiden. Och därmed reflekterar över en hel del vad gäller livet, både igår, idag och i morgon. Jag har alltid varit en person som haft mycket rädslor. Tror det varit en försvarsmekanism för att kunna kontrollera och hantera vissa känslor. Genom att vara rädd för insekter, trånga utrymmen, sprutor och annat kunde jag hantera andra rädslor, som dödsrädsla, rädslan för att vara olycklig, ensam...
Naturligtvis är jag rädd för att bli ensam, utan vänner, familj eller något nätverk, att bli utkastad ur det sociala nätverket, att vara olycklig. Men istället för att vara rädd för detta försöker jag göra det bästa åt saken. Jag försöker vara en bra medmänniska, bry mig om andra och mig själv.
Mina andra rädslor, egentligen borde nämnda dessa som rena fobier, har blivit bättre med åren. Insektsfobin har blivit bättre. När jag var yngre kunde jag få hysteriska sammanbrott och få gråtattacker av spindlar. Jag kunde inte se insekter på film.
Sprutor är väl nåt de flesta känner ett obehag inför och det har blivit bättre och bättre det också. Det är ju inte så att jag dör av det!
Men klaustrofobin, den har jag fortfarande. Och det är nåt jag lärt mig leva med.



Vad har du för rädslor?

Dag 1 – Presentera mig själv
Dag 2 – min största kärlek
Dag 3 – Mina föräldrar.
Dag 4 – Vad är kärlek.
Dag 5 – Min bästa vän.
Dag 6 – Ett ögonblick.
Dag 7 – Min tro.
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag.
Dag 9 – Mina syskon.
Dag 10 – I min handväska.
Dag 11 – Mina drömmar.
Dag 12 – Min första kyss.
Dag 13 – Mitt favoritminne.
Dag 14 – Min favoritfödelsedag.
Dag 15 - Detta ångrar jag.
Dag 16 - Min första
Dag 17 - Det här upprör mig
Dag 18 - Det här får mig att må bättre
Dag 19 – Det här får mig att gråta.
Dag 20 -  Ett annat ögonblick
Dag 21 – Mina rädslor.
Dag 22 – Min favoritplats.
Dag 23 – Det här saknar jag.
Dag 24 – Mina ambitioner.
Dag 25 – Ett sista ögonblick.
Dag 26 – Det här åt jag idag
Dag 27 – Min dag
Dag 28 – Den här veckan ’
Dag 29 – Vad hade jag på mig idag
Dag 30 – Den här månaden

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tack snälla du för den fina kommentaren. Den gjorde mig glad. Jag hade sån allvarlig sprutfobi att jag fick gå i fobiterapi. Det hjälpte verkligen, handlade identligen bara att göra sånt man är rädd för. Det är nått jag lever efter i vanliga fall nu med.

2011-05-30 @ 00:42:14
URL: http://heavyhorses.blogg.se/
Postat av: anna

jag är mest rädd för olyckor och döden, att förlora någon nära...

2011-05-30 @ 01:29:43
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack så mycket! :) Ja du måste se Justin Bieber: Never Say Never, bästa filmen jag sett i mitt liv!

2011-05-30 @ 09:29:04
URL: http://lifeofnystrom.blogg.se/
Postat av: Kim

Sv: men du borde se dom filmerna ändå ;).

Jag har också klaustrofobi, jag kan knappt se en film där dom kryper i trånga utrymmen utan att få panik, så jag vet exakt hur du känner med det där.

2011-05-30 @ 09:30:16
URL: http://kimkruljac.blogg.se/
Postat av: liza ellisson

Den största artisten som ska till wow är ju kanye west. Men robyn o massa andra bra ska med dit :)

2011-05-30 @ 10:10:17
URL: http://miissapriil.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Underbara bilder O__O

2011-05-31 @ 13:14:52
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Gardagnes

Good people of togo i was here ok.

2011-12-02 @ 09:50:06
URL: http://gardagnes.blogmentions.com





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback