Veckans snyggaste outfit - Meli


Alla plagg kommer från:

Meli är det rödhåriga yrvädret som inspireras av bohochicstilen, utbildar sig till frisör och tar dagen som den kommer. För Beautyboxen avslöjar Meli hur hon håller sin snygga hårfärg fräsch samt vart hon hittar sin bohoinspiration.

Beskriv din stil med tre ord

Blandad, egen och ganska chill!

Jag tror att fler än jag diggar ditt knallröda hårsvall. Hur har du fått till den perfekta färgen och hur får du den att hålla sig fräsch?
Det är faktiskt mycket svårare än man kan tro! Röda pigment fastnar aldrig riktigt utan rinner ur varje gång håret fuktas/blöts. Därför måste jag färga om varje vecka och väljer då en färg som är som en inpackning, även kallad färgbomb! Sliter inte något på håret men läggs som ett skyddande lager så håret är ganska svårstylat. Jag har använt mig av eugene perma's blush satine med färgen rogue, 6*6! Sedan har jag även köpt några knallröda från ica i olika märken och färger.


En tydligare bild på Melis snygga hårfärg

I din blogg beskriver du dig själv som ett "bohofreak", på vilket sätt märker man det i din personliga stil?
Man märker det inte så mycket i min stil, men dock inspirationsbilderna. Jag har inte riktigt den stilen men inspireras enormt av den! Så ibland kanske man kan se något som har med boho-stil att göra.

Vart hittar du din bohemiska inspiration?

Jag följer tiotals bloggar med inspirationsbilder som jag faktiskt hittat på bloglovin. Kolla tex en bohoblogg och läs där det står "andra som gillar denna bloggen gillar också.." eller något i den stilen. Sökte runt lite och hittade alla på det viset!


Ovan syns en av alla inspirationsbilder som Meli lägger ut på sin blogg

Du utbildar ju dig till frisör, vilka frisyrer är hetast i höst ?
Oj det vet jag faktiskt inte! Jag tror att det är ganska blandat i höst faktiskt, det är mer färger man riktar in sig på!

Ditt bästa stylingtips för de som vill göra sin stil mer bohoinspirerad?
Mycket accesoarer, fjädrar, trashiga kläder osv. Och ta inspiration från boho chic bloggar!

Lär känna Meli lite mer genom att gå in på hennes blogg.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Sv: Tack så hemskt mkt :)

2011-11-20 @ 12:18:02
URL: http://sannakumlin.blogg.se/
Postat av: Denise Holmsten▲ [Foto, Illustration & Mode ]

HEJ!

nu drar jag IGEN igång veckans blogg. i morgon ska förra veckans vinnare bytas ut till en ny blogg som får reklam på min blogg i en HEL veckas tid! super va?

vinnaren publiceras i min meny på sidan med bild och länk så alla kan se och trycka sig in på kanske just DIN blogg? super va? klicka bara här : http://deniseholmsten.blogg.se/?tmp=20161418 och säg att du är med!

kram

2011-11-20 @ 16:45:37
URL: http://deniseholmsten.blogg.se/
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Grymt fin outfit har hon! =)



- Åh tusen tack för din kommentar om tabu! Du inspirerar redaktionen! <3

P.s ursäkta att det dröjt så himla länge, men jag ska försöka hinna lägga upp ditt fantastiska inlägg nästa vecka på min blogg!

2011-11-20 @ 18:14:50
URL: http://adaras.se
Postat av: MMEELI.SE / bohofreak

SCHYSST :)

2011-11-20 @ 19:55:53
URL: http://mmeeli.se
Postat av: rebecca ( F O T O )

jääkla vilket hår! underbart!



sv: haha ja visst är den (:

2011-11-20 @ 21:28:55
URL: http://rrrebeccah.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback