Det är bara rasister som kritiserar invandring!

Det är jävligt knepigt problem det där. Så fort man öppnar munnen om invandring och har åsikter som man tycker är fel om invandring är man genast snabb med att säga "men inte för att jag är rasist eller så, men jag tycker alla som inte sköter sig inte ska vara kvar i detta landet". Vem är det som skapat det klimatet? Jag tror dock inte det är de det faktiskt handlar om - invandrarna. Aldrig har jag hört en invandrare tyckt att man är av rasistiska åsikter för man kritiserar invandring (eller invandrare). Är det vi svenskar som inte har haft så mycket kontakt med invandrare och inte "vet hur de fungerar" och därför är rädda att trampa på en öm tå(svenskar är ju väldigt konflikträdda..) och egentligen inte har en aning om vad det är vi pratar om? Jag tror dock att den största bidragande faktorn som gjort att det kan vara skamligt att prata invandring och att man lätt ses som en rasist så fort man öppnar munnen är M.E.D.I.A. Kommer ni inte ihåg vilket ramaskri det blev när sverigedemokraterna kom in i riksdagen?! (stödjer inte SD för fem öre. Deras åsikter står så långt från mina det går att komma!) och såg ni inte precis vad jag gjorde, jag poängterade att jag inte gillade SD ifall någon skulle tro nåt annat. Nej, jag tycker det är märkligt att man inte kan prata om ett, ändå aktuellt, ämne som detta och jag är övertygad om att det inte är invandrarna som skapat detta hyshhysh kring invandring.
Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: suzy

I sverige är vi konstiga.. man får inte säga till en tjej att hon är snygg för då tror folk man är lesbisk!? tex..



Haha, är detta pga av att jag sa så igår?

2011-10-21 @ 17:10:19
URL: http://goldensanna.blogg.se/
Postat av: Stellan Bojerud

Jag leder SD Solna-Sundbyberg Av våra aktiva medlemmar är 40% själva invandrare. Vi har 5 kommunala förtroendeposter, varav 2 innehas av invandrare (Laos resp Serbien).



Våra utlandsfödda medlemmar kommer från Danmark, Finland, Frankrike, Kina, Laos, Luxemburg, Rumänien, Serbien, Syrien, Thailand, Tyskland, Ungern och Österrike.



SD vill inte kasta ut några invandrare som nu finns i Sverige utom krigsförbrytare och dömda grovt kriminella (mördare, pedofiler och våldtäktsmän).



SD välkomnar flyktingar som fyller FN:s och EU:s krav samt önskvärd arbetskraftsinvandring (ej tidningsutdelare från Uzbekistan eller bärplockare från Thailand) och särskilt ömmande fall.



Däremot skall nyinvandring av anhöriga ske restriktivt. Det är rimligt att familjerna står för kostnaderna och inte skattebetalarna.



Stellan Bojerud

fd riksdagsledamot (SD)



2011-10-21 @ 20:54:17
Postat av: Anonym

Va med och tävla om en av 25 stycken specialdesignade nivea cream brukar:

http://lovehannah.blogg.se/2011/october/nivea-100-ar.html#comment



Vinn smink från e.l.f:

http://lovehannah.blogg.se/2011/october/tavling-eyelipsface-1.html#comment

2011-10-22 @ 09:23:10
URL: http://lovehannah.blogg.se/
Postat av: caiisa

härlig blogg!

2011-10-22 @ 12:21:30
URL: http://choows.blogg.se/
Postat av: linns beautybox

Allas åsikter ska respekteras. Det är därför Sverige är så bra med sin åsiktsfrihet, tryckfrihet och demokrati. Dock ska vi vara försiktiga när vi läser politikers propaganda då de vinkar fakta så den passar deras syften (ang. Stellan från SD:s kommentar ovan). Var källkritisk och försiktig när du pratar med och lyssnar på politiker!

2011-10-22 @ 13:45:38
URL: http://beautyboxen.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback