Veckans snyggaste outfit - IdaVendela


Polotröja från Lindex, jeans från Dr Denim, väska från Zara, skor fråm Vagabond.
I Ida Vendelas blogg bjuds det på en stor dos inspiration. Med fina foton, välgjorda kollage och en mängd inspirerande outfits har hennes läsare aldrig tråkigt!

Beskriv din stil med tre ord
- Enkel, trendig, bekväm.

Du fotar massor av snygga outfits i din blogg, vad är ditt bästa tips att knäppa av en snygg outfitbild och vad använder du för redigeringsprogram?
- När du ska fota en outfitbild, tänk på vad du själv tycker om att se för bilder. Jag tycker om när outfiten är fotad utomhus i någon fin, dock inte för rörig, miljö! Då blir det lite roligare och personligare. Att använda stativ, eller som ofta för mina bilder en tålmodig pojkvän, ger också bättre bilder! Mina ledord är miljö, vinklar, ljus och känsla. Jag använder Photoshop Elements 8.0 när jag behandlar mina foton.

Om du får bära ett plagg varje dag resten av hösten, vilket plagg blir det?
- Mina svarta stuprör med ett trashat knä. Svarta jeans fungerar till allt: skjortor, oversizetishor, stickat, blusar, kavajer.. You name it. Fungerar till alla typer av jackor, skor och färger och du kan i stort sett få till vilken outfit du vill om du har de perfekta svarta jeansen, både till vardags och fest! Det öppna knäet blir en fin detalj.




Hon bloggar inte bara om mode utan lägger ut vackra vardagsbilder också!

Vad kör du på för accessoarer i höst?
- Jag har successivt dragit mig till en mer minimalistisk stil när det kommer till accessoarer, så i höst blir det främst enkla, tunna silverringar i smyckesväg för min del. Även tunna silverhalsband och armband. Det enda maffiga i höst blir min klocka, även den i silver. Fint att matcha med mer maskulina kläder! Ska jag bära något smycke i guld blir det en bred halsring. Andra accessoarer blir stora, tjocka halsdukar, någon hatt då och då och så min fina väska från Zara.


Hatten är en av alla accessoarer Idavendela väljer att bära i höst.

Vilka klädesplagg/skor/accessoarer behövs för att ha en perfekt basgarderob?
- Hade jag fått börja om totalt och köpa mig en riktig basgarderob hade jag först köpt svarta jeans och några oversizetshirts i svart och vitt. Även en fin vit skjorta och en kavaj hade fått följa med. Utöver det hade jag köpt några fina stickade tröjor, klassiska så att de fungerar säsong efter säsong! Ett perfekta jeansshorts är ett måste för sommaren. I skohyllan behövs ett par svartvita låga converse, ett par MC-boots, låga vardagsskor och ett par svarta pumps. Smyckerna hade gått i silver och varit väldigt enkla, men noga utvalda. En klocka måste finnas, både snyggt och praktiskt! Svart, vitt, neutralt, stilrent, klassiskt och minimalistiskt utgör en perfekt basgarderob för mig. Har man allt detta kan man fylla på med unikare och färgglada plagg och accessoarer allt eftersom!

Lär känna Idavendela lite mer på hennes blogg.



Vill du också visa upp din snyggaste outfit, svara på frågor om din stil och bli länkad med din blogg i tre veckor?
Anmäl dig till veckans snyggaste outfit! Klicka på bilden nedan för mer info eller skriv en kommentar!

Kommentarer
Postat av: suzy

Snygg outfit! Måste fråga dig om du vet hur man tar bort spotify från fb?

2011-10-30 @ 15:56:40
URL: http://goldensanna.blogg.se/
Postat av: A.L

Bra inlägg :)Haft en bra dag hittills? Kram!

2011-10-30 @ 16:27:05
URL: http://stockholmtomarbella.blogg.se/
Postat av: Vickan - allt i rosa

Jag gillar bilderna! Mysiga :)

Vad tycker du om hur webbshopen blev? www.pinkoholic.se

2011-10-30 @ 16:52:17
URL: http://blogg.alltirosa.se
Postat av: iiiden med 3 i

sv. hihi ja absolut !:D

2011-10-30 @ 17:26:33
URL: http://iiiden.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback