Veckans snyggaste outfit - DailyDose


Catarina driver bloggen Daily Dose Of Imagery och precis som namnet antyder bjuder hon på en stor dos inspiration via bilder. Jag kollar in hennes blogg ofta och blir alltid lika inspirerad. Både av hennes egna outfits som av bilder hon hittat på andra hemsidor. Catarina har veckans snyggaste outfit denna vecka och berättar om vilka bilder hon blir inspirerad av och vilka stilikoner hon har.


Beskriv din stil med tre ord
- Oj vad svårt! Men jag får väl säga vintage, grunge & spontan. Jag inspireras av så väldigt mycket & går oftast på känsla för att skapa "min egen" stil.

Mycket av innehållet på din blogg är bilder som man ska inspireras av. Vart hittar du alla dessa bilder?

- Jag hittar dom lite överallt; på bloggar, olika tumblrs osv. Men jag är väldigt noga med att uppge källa till bilderna, dock är det inte alltid jag vet var bilderna ursprungligen kommer ifrån.

Och på tal om bilder som inspirerar, vilken typ av bilder inspirerar dig mest och varför?
- Nästan alla sorters bilder. Konstnärliga bilder (alltifrån abstrakta till känslostarka sådana), streetstyle-bilder m.m. Jag inspireras av såna bilder jag känner ger mig något; t.ex en känsla eller inspiration till en outfit.


fyra inspirerande bilder från Dailydose

I vilken grad följer du rådande och kommande trender?

- Jag har faktiskt inte så stor koll på det där med trender. Jag märker väl vilken trend som råder genom att kolla utbudet i affärerna, men aldrig att jag klär mig i något "bara för att" det är 'populärt' och något som är hett just nu.

Har du någon/några stilikon som alltid lyckas inspirera dig?

Jag måste dessvärre svara nej på den här frågan, för jag inspireras aldrig av samma person/personer, utan det är väldigt olika & finns oändligt många att inspireras av där ute.

Kan du berätta ett stilsäkert knep för att pimpa sin outfit under våren?
Yes! Trasha jeansshortsen och pimpa dom med nitar! Eller gå loss i second hand-butiker för att skapa en egen unik stil.

trashade jeansshorts med nitar är ett stilsäkert knep i vår

Kommentarer
Postat av: catarina

oj wow vad kul det här var!! vilken fint inlägg du gjorde av det hela. tack för dina fina ord också!

2012-02-26 @ 10:12:06
URL: http://dailydoseofimagery.blogg.se/
Postat av: martina

vet du möjligtvis vart kjolen i collaget kommer ifrån? :)

2012-03-04 @ 10:50:11
URL: http://martinaolsson.myshowroom.se





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback