Veckans snyggaste outfit - Martina Olsson


Linne med Lil Wayne-tryck - Modekungen, Jeans - Vero Moda, Kloarmband - Melba, Skor - Converse

Fina fina Martina är endast fjorton år gammal och en person som jag skulle viljat vara när jag var fjorton bast! Hon är snygg, kreativ och driver en väldigt fin blogg hos MyShowroom. Denna vecka har hon veckans snyggaste outfit och hon berättar bland annat om sitt bästa köp och hur hon går tillväga när hon tillverkar smycken. Så fortsätt läs vetja!

Beskriv din stil med tre ord;
Basic men uppseendeväckande.

Vilket är ditt bästa köp någonsin?
Det står faktiskt mellan två olika plagg, antingen mitt älskade Lil Wayne-linne som jag har på mig på bilden eller en skjorta som är lagom transparent och i en helt fantastisk blå färg som jag faktiskt köpte på Kappahls barnavdelning för ett tag sedan och den har använts riktigt flitigt, så jag vet inte helt ärligt inte vilket av dessa två plagg jag ska välja.

Ett av Martinas bästa köp - Lil Waynetröjan från Modekungen

Vilka butiker handlar du mest kläder från?
Det är faktiskt väldigt olika och jag handlar lite överallt. Allra mest handlar jag på nätet för att jag tycker att det är väldigt kul att ha saker som inte riktigt alla andra går runt i. Och eftersom att Nelly.com har ett väldigt brett utbud av kläder, skor & accessoarer från många olika märken så är det garanterat där som det läggs flest ordrar för min del!

Du gjorde himla fina korssmycken för ett tag sedan. Brukar du tillverka egna smycken? Hur gick du tillväga?
Vad roligt att du tyckte om dom! Ja, jag brukar väl "modepyssla" en hel del och jag tycker att jag är ganska kreativ av mig när det kommer till att skapa egna accessoarer och liknande. För det mesta är det smycken jag gör, men ibland syr jag även om plagg som jag har tröttnat på till helt nya modeller o.s.v.
Jag gjorde faktiskt smyckena på ett väldigt simpelt sätt och detta just för att jag gillar när det ser lite "slarvigt" ut och man kan se att "det här har hon gjort själv". Jag klippte ut korsen ur svart fejkskinn och sedan limmade jag helt enkelt på dom med superlim på kedjor. Kedjorna tar jag från olika halsband och andra smycken som jag inte använde längre och bryter isär till den längden jag vill ha med en tång. Så det är väldigt enkelt & går väldigt fort att göra!

Fina korssmycken gjorda av Martina

Är du modemedveten? Hur snappar du upp rådande trender?
Eftersom att jag är väldigt modeintresserad så är jag ständigt inne på sidor som lookbook, minoutfit, fashioncorner o.s.v. samt att jag läser en del modebloggar och då vore det väl väldigt konstigt om man inte snappade upp trenderna, haha. Jag följer dom rådande trenderna ganska mycket men jag skulle ändå inte säga att jag följer dom slaviskt och kopierar dom rakt av utan jag tycker att det är väldigt kul att ta trenderna och göra till något eget som passar perfekt för just min stil. Om jag ska säga en trend som jag föll pladask för på direkten denna hösten/vintern så var det detta med metallicplagg, det passade mig som  handen i handsken. Jag har köpt massor av skimrande plagg som jag älskar!

Metallic var en av Martinas favorittrender under föregående säsong.

Bästa tipsen en tråkig dag man inte vet vad man ska ha på sig?
En helsvart basöverdel (t-shirt, linne, långärmad polo o.s.v.), ett par smala helsvarta jeans, ett stelt gärna ganska stort och platt halsband i guld eller silver (välj kulör efter tycke och smak), röda läppar & en stram, hyfsat hög hästsvans kan nog inte bli fel på någon person. Ett säkert kort med andra ord!

Lär känna Martina lite mer på hennes blogg.


Vill du också visa upp din snyggaste outfit, svara på frågor om din stil och bli länkad med din blogg i tre veckor?
Anmäl dig till veckans snyggaste outfit! Släng iväg ett intressemail till [email protected] eller skriv en kommentar!

Kommentarer
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥ - VINN EN HEMLIG GOODIEBAG FRÅN E.L.F!

snygga outfits :D

2012-02-05 @ 10:55:55
URL: http://angelica.blogg.se/
Postat av: martina

det ser jättebra ut! :)

2012-02-05 @ 18:53:51
URL: http://martinaolsson.myshowroom.se
Postat av: Silk'n

Thanks very nice blog!

Postat av: lovelounge.com.au

Thanks for sharing your info. I truly appreciate your efforts and I will be waiting for
your further write ups thank you once again.

2013-03-05 @ 20:10:48
URL: http://lovelounge.com.au/KellieWal





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback