Veckans snyggaste outfit - Alexandra Hjelte


Alexandra Hjelte driver bloggen Fashionink vilket kan vara det coolaste bloggnamnet ever?! Hon skriver om mode, har varit värdinna för Nelly Catwalk och blivit nominerad till Sveriges Bäst klädda Vanliga Kvinna 2011 av ELLE. Denna vecka har Alexandra veckans snyggaste outfit och hon berättar om minnesvärda trender från 2011 samt sina allra bästa reatips!

Beskriv din stil med tre ord

Klassisk bas med androgyna och rockiga inslag.

Du skriver en del om din passion för skor, vilka är drömskorna?

Trots att jag älskar skor vet jag inte riktigt om jag har några drömskor. Jag har nog fler drömväskor :) Fast å andra sidan så får gärna "Lita Spike" från Jeffrey Campbell flytta in hos mig. Eller modellen "Pax" från Sam Edelman.


Några snyggingar i Alexandras stora skosamling.

Vilka minnesvärda trender hakade du på under 2011?
Tror faktiskt inte att jag hakade på någon specifik trend under 2011. Däremot så frodades min egna stil och jag känner mig för första gången "hemma" i stildjungeln.

Och vilka trender ser du fram emot att sätta tänderna i under 2012?
Just nu ser jag mest fram emot färg, färg och färg. Sen längtar jag något enormt till vissa plagg från H&M Trend SS12. Den androgyna stilen fortsätter jag med till våren och kanske kan jag få in lite mer färg i garderoben.

Om man ska köpa en sak och passa på under rean inför våren - vad ska man köpa då?

Mitt tips är kanske framför allt att köpa bra basplagg och inte de senaste trenderna på reorna. Klipp till på den lilla svarta eller den lilla vita till sommaren. Bra baslinnen och liknande. Köp bara det som du hade kunnat tänka dig att köpa till fullpris.


Grymma tips att hitta guldkornen i readjungeln. Skriv ut och spara!

Läser du några modemagasin?
När jag hinner mellan jobb och plugg brukar jag gärna läsa ELLE. Dessutom vill jag tipsa om DV Mode som kommer ut 3-4 gånger om året. Dessa två ligger mig varmt om hjärtat.

Vilken säsong får du mest inspiration av och har snyggast kläder?
Haha, vilken svår fråga. Just nu när jag är som allra tröttast på alla vinter och höstkläder så skulle jag gärna vilja säga vår/sommar. Men frågar du mig i juli så svarar jag förmodligen höst/vinter.


Antingen eller:
Utsläppt/uppsatt hår
jeansjacka/skinnjacka
inspirera/inspireras
maskulin stil/feminin stil


Lär känna Alexandra lite mer på hennes blogg!



Vill du också visa upp din snyggaste outfit, svara på frågor om din stil och bli länkad med din blogg i tre veckor?
Anmäl dig till veckans snyggaste outfit! Släng iväg ett intressemail till [email protected] eller skriv en kommentar!

Kommentarer
Postat av: melinda

sv: tack så mkt du, klippte till dom lite ;D

2012-01-15 @ 19:26:39
URL: http://fckingcrazy.blogg.se/
Postat av: MyzaaN

linn har skickat ett mejl till din blogg mejl. vet inte om du har sett det. kram

2012-01-15 @ 20:23:37
URL: http://myzaan.devote.se
Postat av: ALEXANDRA

Hej Linn. Ser bra ut, bara ändra till Fashionink i början av inlägget. Ett litet k har smugit sig in i namnet :)



Kram

2012-01-21 @ 14:34:57
URL: http://fashionink.se





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback