Veckans snyggaste outfit - Åsa Hellman


Åsa Hellman bloggar på Spotlife och skriver om livets goda ting - mode, inredning, musik, foto, färg och form. Hon bjuder på en stor dos inspiration, tips och vardagsbetraktelser. Denna vecka har Åsa veckans snyggaste outfit och hon berättar om vilka trender hon tror blir stora under 2012, hennes inspirationskällor och mycket mer!

Beskriv din stil med tre ord?

Enkel, stilrena färger och bekväm.

Vilka trender tror du blir stor under våren 2012?

Som alltid när solen och värmen kommer så byter väll de flesta ut sin svart/gråa garderob mot en liten mer färggrann! Jag tror starkt på färger i alla dess former, från pasteller till neon. Tror nog däremot att vi kommer se mindre mönster och mer matchning av olika plagg i olika färger, mer blockat och lager. Tror även starkt på de sportiga influenserna som man sett mycket av under modeveckorna, typ Altewai.Saome-aktigt som jag själva gillar skarpt.


Blockmatchning blir hett i vår tror Åsa. Ovan är två bilder med blockmatchning från de stora modehusen.

Finns det nått du aldrig kommer ta på dig?

Man ska väll egentligen aldrig säga aldrig då något som jag ena sekunden tycker är jättefult blir min nya obsession J Men som det känns nu så kommer ni aldrig få sig mig i den romantiska/bohemiska stilen eller i något odd molly plagg (har nått slags inbyggt förakt mot det märket).


Vart köper du de flesta av dina kläder?

Jag älskar budget. Kan delvis bero på att min plånbok är rätt så tunn och just nu föredrar jag kvantitet framför kvalité. Jag shoppar mer än gärna loss på H&M, Zara och Topshop. Sen så är jag en internet-junkie som mer än gärna får saker hemskickat med posten.

Åsa njuter av livets goda ting.

Vilka är dina inspirationskällor till mode och styling?

Först och främst så läser jag extremt mycket bloggar, gillar att se hur andra ”vanliga” tjejer klär sig och matchar olika plagg. Läser även en hel hög av olika modemagasin varje månad. Även fast det finns så mycket inspiration på nätet idag är det fortfarande nått speciellt med att mysa upp sig med ett nytt och glossigt magasin som precis landat i brevlådan. Sen så tycker jag att det finns en hel hög av underbara streetstyle-sidor som man kan få enorm inspiration ifrån. Vi är nog många som idag nästan ser mer fram emot att se vad de på front row har på sig snarare än modellerna på catwalken.

Lär känna Åsa lite mer på hennes blogg.

 

 


 

Vill du också visa upp din snyggaste outfit, svara på frågor om din stil och bli länkad med din blogg i tre veckor?
Anmäl dig till veckans snyggaste outfit! Släng iväg ett intressemail till [email protected] eller skriv en kommentar!

 


Kommentarer
Postat av: cecilia

Godmorgon, allt bra? :D

2012-01-08 @ 11:26:49
URL: http://fleurdreams.blogg.se/
Postat av: Irma - topponys.blogg.se

Hej! Vilken fin blogg du har! Kika gärna in på våran som handlar om oss och våra ponnysar och våran väg mot toppen!



/Irma - topponys

2012-01-08 @ 12:59:36
URL: http://topponys.blogg.se/
Postat av: - Sara

lust att göra bloglovin byte :)?

2012-01-08 @ 16:17:05
URL: http://sarabackman.blogg.se/
Postat av: Blopparna - Alexandra

Åsa är grym!

2012-01-11 @ 10:29:31
URL: http://blopparna.blogg.se/
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

gillar byxorna högst upp :D

2012-01-21 @ 18:49:43
URL: http://angelica.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback