Det du gör idag avgör hur du mår i framtiden

Jag brukar tänka på att allt jag gör idag är inveseringar för min framtid. Jag tror att om man använder sin tid på rätt sätt lever man ett längre och lyckligare liv.
 
För att investera år och lycka till mitt framtida jag om sisådär 50 år så:
- tränar jag roliga pass, helt kravlöst. Jag satsar på att träna 2-3dagar i veckan(med dusch efter träning, färd till och från träning och en timmas träningspass är det ca 6 timmar PER VECKA jag lägger på träning. En vanlig dag spenderar jag åtta timmar per dag på jobbet..)
- Äter jag ren mat. Vilket innebär mycket frukt och grönt. Försöker tänka på att handla närodlad frukt och grönsaker. Alltid svenskt kött. Enbart smör(ej margarin), inga lowfat produkter, så lite vit pasta och bröd som möjligt(två av mina största cravings, så det är tufft...), kravmärkt mjölk. Det enda jag dricker är egentligen vatten (coca cola på helgerna) och jag äter i stort sett aldrig godis, snacks eller fika. Choklad är mitt största beroende men försöker minimera intaget och äta fairtrade mörk choklad
- använder jag så mycket naturliga skönhetsprodukter som möjligt. Både köpta produkter från snälla märken, men gör även en hel del skönhetsprodukter med grejer från skafferiet.
- Skrattar så mycket jag kan, försöker att inte ödsla energi på saker och människor jag inte kan förändra.
- Sållar bort energitjuvar från min vänskapskrets. Spenderar tid med människor jag tycker om. Pussas med min pojkvän
- Spenderar pengar och tid på stora och små upplevelser. Resor, evenemang och saker jag tycker om. Vardagslyxar så ofta jag kan.
 
Men dock utan krav. Att lista upp alla måsten och tankar om att "nu ska jag bli hälsosam!" så bildar det ångest om listan är för lång och orimlig. Jag äter pasta med falukorv och ketchup, jag använder olika skönhetsprodukter och smink som inte är nopoo(man måste väl få testa!) och det kan gå långa perioder utan träning, med för lite sömn,snabbmat och inga ansiktsmasker. Men då får det väl vara så då.
Det är viktigt att leva hälsosamt för att undvika framtida sjukdomar och investera i en lycklig ålderdom med en frisk kropp och själ. Men det är också viktigt att vara lycklig NU och inte få ångest över brist på träning.
Man får skapa en fin balans som funkar för dig. Jag menar, alla är olika, har olika mycket fritid, pengar och intressen.
 
Grundpelare: ät ren mat och lite socker, träna rolig träning, våga älska, res mycket, använd skönhetsprodukter som är snälla för hud och miljö(grundtanke. detta ska jag kunna äta utan att det är farligt), le och ta bort det som inte gör dig lycklig!
 
Älska, skratta och var lycklig <3

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback