Veckan snyggaste outfit - Moa Thorneus


Jeansjacka - Second Hand / Kofta - Vet inte / Jeans - Dr.Denim / Linne - Monki / Brillor - Lindex / Skor - Converse

Denna vecka har söta Moa veckans snyggaste outfit och hon berättar hur hon sminkar sig i sommarvärmen (som förhoppningsvis snart kommer för att stanna) och vad hon tycker om några av sommarens största trender.

Beskriv din stil med tre ord:
casual, bekväm med inslag av mycket färg och detaljer!

Du har himlans långt och fint hår. Hur sköter du ditt hår?
Jag försöker att bara tvätta håret 2 gånger i veckan för att inte slita så mycket på håret. Sedan använder jag alltid värmeskydd innan jag fönar/plattar/lockar. Ett tips är att använda någon slags hårolja eller silikondroppar i hårtopparna, hjälper väldigt bra mot kluvna toppar!

En film om hur man gör naturliga lockar

Hur klär du dig i sommar?
Kommer att blanda mycket pasteller. Har fallit pladask för den trenden! Sedan kommer jag självklart att vandra runt i slitna jeansshorts och mycket neonfärger :)

Moas garderob är full med färgglada plagg

Var finner du inspiration till dina outfits?
Hittar ofta inspiration hos andra modebloggare men även på tumblr, i tidningar, butiker och av människor jag ser på stan!

Vilket smink väljer du en varm sommardag?
På sommaren tycker jag inte alls om att kleta på en massa smink. Jag försöker att ha så lite smink som möjligt. Så det blir oftast några drag med mascaraborsten och lite solkyssta kinder!



Vad tycks om följande av sommarens trender:

tiedyemönster: Detta tycker jag väldigt mycket om. Inget jag har i min garderob (än!) men så himla praktiskt och kul att man kan göra det hemma!
nitade platta skor: Helt underbara! Vill införskaffa mig ett par egna!!
slitna jeansshorts: Slitna jeansshorts är något som håller i sig varje sommar vilket jag tycker är bra. Älskar att springa runt i jeansshorts under alla sena sommarkvällar. Alla borde ha de där perfekta slitna jeansshortsen i sin sommargarderob.
fransar: Fransar med måtta måste jag säga då! Tycker det är riktigt snyggt med en fransväska eller fransväst. Är däremot inte speciellt förtjust i fransar på bikinis eller vanliga t-shirtar/linnen.
neonfärger: Neonfärger - Åh! Det bästa av allt måste jag säga. (Förutom pastellerna då). Jag total älskar färg. Tycker att en neonfärgad tröja kan festa till varje sommardag!


Lär känna Moa lite mer på hennes blogg.


Vill du också visa upp din outfit och svara på frågor om din stil? Maila mig: [email protected]

Kommentarer
Postat av: Moa

Åh vad kul! Vad fint inlägg du hade gjort :D Och tack ännu en gång!

2012-06-10 @ 13:00:00
URL: http://mthorneus.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback