Minerals is beautiful


|foundation och rouge - Everydayminerals från Beautyminerals| läppstift - Loreal Color rich| concealer, mascara, ögonbrynsskugga mm - random|

Att använda mineralsmink är bara en förlängning av min naturliga hår/ansikts/kroppsvård jag kör med. Mineralsmink är framställt på naturlig väg, innehåller naturliga produkter, är ej djurtestat, skadar inte miljön och låter huden andas under basmakeupen. Jag använder mineralmakeup för att jag är medveten om vad jag applicerar på min hud och jag använder mineralmakeup med 100% gott samvete (och bättre hy!)

Nu har mina allra första mineralprodukter från Beautyminerals utsatts för det ultimata testet. Jag är positivt överraskad till mineralfoundationen och rougen. Huden andas! Huden känns inte kladdig! Jag kan klia mig i ansiktet utan att hela maken förstörs! Huden blir inte "trött och varm" efter några timmar!
Älskar kabukiborsten som man applicerar sin mineralfoundation med. Knacka ut foundation i locket. Gnugga in i borsten. Knacka av överflödet och svep med cirkelrörelser över ansiktet. Lite klurigt att få till första (och andra) gången men övning ger färdighet som vi alla vet :)

Ett litet minus dock. Med tanke på att jag är så van vid mina (över)täckande foundations som täcker allt vad blemmor, blå linjer under ögonen och rodnader heter. Eftersom en mineralfoundation har så tunn formula täcker den lite för lite för min smak. Har - å andra sidan - börjat använda concealer på olika ställen i ansiktet och det funkar fint!

mineralmakeup från Beautyminerals

Och det allra bästa?
Du kan sova med Everydayminerals foundation från Beautyminerals efter en sen helgnatt utan dåligt samvete!

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback