Borskämda deprimerade tjejer med utseendefixering som förstör för varandra.

Jag är en person som analyserar, tycker, tänker väldigt mycket. Och väldigt mycket passar inte in i min bloggs linje riktigt. Å andra sidan, det är faktiskt min blogg som - trots att jag sällan skriver privata/personliga saker - faktiskt speglar en stor del av mig som person. Så nu vet ni vad som kommer hända. Första inlägget kommer här.


Sverige. Gratis skolgång. Stora jobbmöjligheter. Fri tillgång till internet, böcker och tidningar. Fri tillgång till egna åsikter. Där man har (flera mål) mat om dagen. Bra sjukvård. Möjligheter att tjäna pengar, göra karriär och vara lycklig.

Men.

Samtidigt vill sjuåriga flickor banta. Tonårstjejer lider av matstörningar (jag kan nästan påstå att ALLA svenska tjejer i åldern 12-18 år någon gång lidit av matstörning i någon form). Tjejer vågar inte gå hem sent på nätterna. Tjejer skär sig. Tjejer knullar för att få fem minuters uppmärksamhet och bekräftelse att jag duger, jag är snygg nog. Tjejer med stor press i skolan, hemmet, bland vänner. Tjejer som pressar sig själv att göra allt - vara lycklig, ha snygga kläder, stor garderob, resa till de finaste platserna, studera på den bästa skolan, ha den snyggaste pojkvännen, ordna de roligaste festerna, känna de rätta människorna. Tjejer blir deprimerade, får antidepressiva tabletter, utsätts för skitsnack och utanförskap, känner sig ensamma, gör självmordsförsök. Detta händer varje dag  - flera gånger om dagen, i Sverige.

Varför? Är tjejer lika deprimerade i u-länderna som man är i rika landet Sverige som utsetts till världens mest demokratiska land?!

Svaret är, enligt min åsikt, att allt för mycket fokus ligger på yta, utseende snarare än ens mentala kapacitet. Att tjejer både ska tillfredsställa killarnas och tjejernas krav och ideal vilket i mångt och mycket år helt olika. När tjejer trycker ner varandra istället för att höja upp varandra. När tjejer blir avundssjuka på alla andra tjejer som är mer framgångsrika och visar detta genom att snacka skit, skriva elaka kommentarer på hennes blogg, frysa ut henne och utöva andra maktspel. En man i mogen ålder skulle aldrig göra så. Han skulle bli avundssjuk - säkert - men inte ta till de elakheterna som tjejer gör.

Tjejer är fruktansvärt elaka mot andra tjejer man är avundssjuk på. De flesta har snackat skit om en tjej man tycker är snyggare typ: "vem tror hon att hon är", många tjejer har med samma tankar läst en stor blogg med förakt mot denna tjej utan förklarlig anledning (läs kissie, blondinbella etc.)


Iställt för att se ner på tjejer som har det som inte du har, visa din glädje för henne och kämpa med att bli lika framgångsrik du. Väx upp och sluta med töntfasonerna man hade i högstadiet. Inse att du bor i ett av världens rikaste, demokratiska länder där du kan bli hur framgångsrik och lycklig du vill oavsett din bakgrund. Var inte så jävla bortskämd och tro att allt serveras på silverfat. Kämpa för det du vill ha och inspireras istället av tjejer som är framgångsrika, snygga och "har allt".

Ta bort fokus från utseende och fokusera på din metala lycka. Först där gör du det bästa av de dagr du har på jorden.

Tjejer är tjejers värsta fiender. Låt oss ändra på det!!!!!

Kommentarer
Postat av: Mikael

Hejsan, skulle vilja tipsa om ett modeforum för både kunniga, intresserade och nyfikna personer. Tanken med forumet är att man kan sprida och prata om sitt mode med andra likasinnade och även få hjälp med modefrågor. Det finns inget som heter dumma frågor. Självklart kan man skriva om sin egen blogg / hemsida och även hitta andra bra bloggar / hemsidor om mode. Bli medlem och hjälp oss att bygga ett skojigt modeforum för alla

2012-05-06 @ 18:01:43
URL: http://forum.modekampanj.com
Postat av: Katja Aittaniemi

Det här är det bästa jag läst i en blogg för det är så sant!!!!!

Jag går mot 47 år och finns ingen skillnad vad det gäller avundsjuka när jag var i din ålder!! Den är den samma!!

Den enda skillnad är det här där du ser fler bilder via länken på hörnet och där var vi inte då på min tid!!

Kläderna är ju sydda efter henne så hur kan hon få lov att vara modell när ingen ser ut så!?! Nog för att sångerskan Cher opererat bort revben för att bli smalare & får äta värktabletter för det och andra diverse operationer för fylligare läppar men det här är ju galenskap på hög nivå!!

http://www.improveme.se/new/index.php/magazine/article/7666

Jag finner inte ord.. Det är omöjligt att detta är "naturlig skönhet"!!

Crazy..

Kram/Katja

2012-05-06 @ 18:53:17





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback