Min lash stylist verktygslåda

 
I helgen hade jag två intensiva dagar på min fantastiska skönhetsskola där jag lärde mig grunderna i lash stylist-yrket(ögonfransförlängning). Dag 1 bestod av hälften teori och hälften praktik. Dag 2 bestod av praktik med en liten tävling(utformat som det praktiska provet är utformat). Och det var skoj.
Dock mycket svårare och pilligare än väntat eftersom man använder både höger och vänster hand samtidigt, och eftersom jag är högerhänt är ju min vänsterhand helt handikappad.
 
Jag fick hem ett stort startkit i en låda som såg ut som en liten verktygslåda och som innehöll allt man behöver för att ta emot kunder. Materialet till lash styling är svindyrt och bara ögonfranslimmet kostar över 1000 kronor. Kitet ovan ska iaf räcka till runt hundra kunder. Så det räcker ju ett tag :)

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback