Snart är jag en lash stylist!

I helgen går jag en utbildning för att bli lashstylist. Dvs göra permanenta ögonfransförlängningar. En ögonfransförlängning tar ca 2 timmar och sitter i 4-8 veckor(innan man behöver påfyllning). Poängen är att man inte behöver ha mascara på sig, och att ögonfransarna ser längre ut (eller ja, de ÄR ju längre) än om du hade haft mascara på dig.
 
Som sagt, lektionstid lördag och söndag, sedan har jag kundpraktik och för att till sist göra ett praktiskt och teorietiskt prov. När detta är godkänd ska jag göra nagelterapeututbildning(med gele) och nästa år hoppar jag på en hud-och spaterapeututbildning. Efter det öppnar jag salonger över hela sverige, eget hudvårdsmärke och välkända skönhetsutbildingar. Det dröjer väl tills jag är där. Men efter helgens utbildning är jag en liten bit påväg iallafall. Jag har sett fram emot detta sen augusti så jag är riktigt taggad! :)
 
Och därmed har jag skapat en ny kategori: lashes & nails By Linn. I den hamnar inlägg om mina utbildningar, samt bilder på de ögonfransförängningar och nagelextensions som jag gör.

Kommentarer
Postat av: Julia

Spännande :)

Svar: riktigt spännande faktiskt. hihi :)

2012-10-17 @ 11:24:58
URL: http://kindofjulia.se





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback