En utresardag!

Pust! Har hållt på och rensat ut kläder, smink och skor i princip hela dagen idag! Och jag försökte vara rätt sträng och kritisk och valde att slänga hellre än att brra spara på sig - då kan jag ju shoppa med gott samvete sen ;)

Det bästa är ju om man försöker att rensa i garderoben varje säsongsstart och då passa på att lägga undn och ta fram säsongskläder (lägga undna stickade tröjor och ta fram tunikor och klänningar på sommaren tex.).

Det är bra att rensa ut på många sätt! Man får bättre överblick vad för kläder man äger och har, man har större chans att använda allt, man får en överblick vad det är man behöver och på så sätt får man en mer användbar garderob! Så från och med nu ska jag börja rensa i garderoben för varje säsong och skriva en lista på allt jag behöver köpa inför den säsongen. Gör det du också :)




Såhär såg golvet ut. En hög att slänga, en hög att spara och en kanskehög.

Lite av det sminket jag slängde, papperskorgen är helt full med smink!


Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback