Testar Aloe vera Serie från Oriflame

Halloj!

Som ni vet gör jag ju regelbundet tester på olika skönhetsprodukter och smink för att redogöra hur de fungerar. Nu tänkte jag testa hudvårdsprodukter under en längre tid för att se om de ger någon bättring på min hy.

De hudvårdsprodukter jag tänkte börja med är en aloe vera serie från Oriflame innehållande rengöringskräm, ansiktsvatten och fuktighetskräm. Då Oriflame är ett märke man inte kan köpa i butik tänkte jag främst testa aloe verans effekt.

Såhär går det till:
Varje kväll rengör jag ansiktet med rengöringslotionet, baddar på ansiktsvatten samt smörjer in ansiktet med rengöringskrämen. Med ungefär en veckas mellanrum uppdaterar jag om hur det gått för att se om produkterna gett effekt eller inte. Produkten testar jag i cirka fyra veckor. Efter den fjärde veckan kommer en fullständig och grundlig utvärdering.


Dessa produkter ingår i testet. 1. fuktighetskräm 2. rengöring 3. ansiktsvatten

Min hy:
Jag har en mycket torr hy. Framförallt i pannan. Efter dusch är ansiktet helt rödflammigt och efter att jag rengjort ansiktet stramar det. På vintern flagnar hyn. Då Aloe vera verkar lugnande för torr hy är det främst dessa besvär som jag kommer undersöka om en förbättring sker.
Jag får dock enstaka finnar med jämna mellanrum och på näsan är hyn fet men det är inte dessa besvär undersökningen läggs fokus på.
Jag har hittills inte hittat någon hudvårdsserie som tar bort mina besvär till 100%.

Aloe vera:
Aloe vera är ursprungligen en växt. Växtens kött är läkande. Det vill säga att den minskar bland annat rodnader, smärtor och svullnader. Aloe vera har en mängd användingsområden bland annat förekommer den ofta i hudvårdsprodukter, eftersol produkter och kosttillskott.

Vill du köpa denna aloe vera serie? Hör av dig till mig.

Tycker ni detta test verkar intressant och givande eller onödigt och ointressant? Jag vill höra era åsikter för att kunna skapa en blogg som utgår från erat intresse. Har du åsikter är du varmt välkommen att skriva de i en kommentar.

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback