Läsarfråga

Asli: Hej en fråga. kanske låter dumt men jag är grek och har mellan/mörkbrunt hår men mörkare ögonbryn. Tycker du jag kan bli blondare, typ slingat blont/brunt som Jennifer Aniston? Eller passar det inte. Och isf kanske jag måste färga ögonbrynen också, elr går det bara att färga från ljust till mörkt? :S .....Lite surt att naturligt blonda tjejer "får" färga håret såväl vitt som svart men inte tvärtom.

Linn Svarar: Jag tycker det är rätt taskigt att mörka tjejer inte kan ha ljusare hår men ljusa tjejer kan färga håret hur de än känner för det.Så egentligen är det en smaksak, gör vad tusan du vill med ditt hår och dina ögonbryn sålänge du trivs med det!! Och sen är det viktigt att sköta om håret med inpackningar, serum och intensivkurer.

Att ha mörkblond-ljusbrun hårfärg tycker jag inte är något problem. Det är en färg som de flesta passar i.
Du ser bara beyonce som kommit undan med ljust hår trots att hon har mörk hy.  Färga hos frisören och be om massa massa små slingor i olika blonda och bruna nyanser så blir det säkert skitsnyggt :)

Vad gäller ögonbrynen antar jag att sålänge du inte har superljust hår och kolsvarta ögonbryn så ska det inte vara några problem. Har du däremot rätt tjocka ögonbryn blir det snyggast om du tunnar ut dom samt nopprar dom lite smalare.Jag tror nämligen inte att färga ögonbrynen från mörkt till ljust ger något vidare bra resultat.





Lycka till :)

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback