Läsarfråga

Cassandra: studenten och balen är snart kommen, jag har inte råd att köpa en massa dyra prylar osv. men hur får jag makeupen att sitta så bra som möjligt om det är soligt, varmt osv (ska ju sitta hela dagen och natten, men förstår ju självklart att det kan behöva bättras på ;))? Och sen undrar jag om du har nå tips hur jag döljer ojämnheter bra, jag har typ lite små ''ärr-gropar''(eller nått?). och tredja är att jag funderar på är hur jag sätter dit lösögonfransarna bäst, och återanvänder dem ( köpte från MUS och försäljerskan sa att de gick att använda typ 10+ ggr och jag vill ha dem på bal+student iaf.) ska jag ta på dem först, sminka sen eller tvärtom? men mitt sista (och största) problem är min näsa. Den blir alltid glansig och sminket försvinner från den hur snabbt som helst!
Uppskattar den hjälp jag kan få väldigt mycket =)

Svar: För att makeupen ska sitta bra grundar man alltid med en primer, det är en genomskinlig creme som man lägger innan resten av sin makeup låter den torka in och sedan fortsätter man med foundation och annat. Ta med puder och puderborste (helst löspuder som jag upplever sitter bättre) och bättra på näsan, pannan och andra glansiga partier under kvällens gång. Såklart har du vattenfast ögonmake så som eyeliner och mascara, likaså läppstift finns i vattenfast form.
För att dölja ojämnheter är det altid bra emd en concealer. Ta på concealer som går åt det gula hållet(om dina ärrgropar är lite röda) annars tar du en täckande concealer i valfri färg. Ta på din foundation innan concealern, annars går den bara bort.
Sminka dig helt färdigt innan du tar på lösögonfransarna (ta dock ej på mascara). målla ett tunnt tunnt streck längs fransraden. Ta på lim på hela lösögonfransen och låt torka en stund innan du tar på den precis ovanför dina egna fransar. Efter att fransarna är på tar du på mascara som då hamlar både på dina riktiga fransar och på lösögonfransarna. När du tar bort fransarna tvättar du bort lim och mascara med ljummet vatten och makeupremover.
jag har samma problem som dig när det gäller en glansig näsa, man får helt enkelt se till att ta på ett matt puder ofta. Det man kan göra mer är att använda en cremefoundation, dvs en foundation som inte är i rinnande form utan ser ut som en puderdosa, det glansar ner näsan länge, länge. Undvik också att använda produkter som innehåller olja eftersom olja ger mer glans.


En lång fråga kräver ett långt svar.
Har du också en fråga som du vill att jag ska svara på? Skriv i kommentarsfältet.

Kommentarer
Postat av: Malin

svar: hm, han är inte min fästman, bara min pojkvän :)

Vi har varit tillsammans i MER ÄN 2 år och 8 månader :D

2010-05-26 @ 11:34:04
URL: http://piinkpiercing.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Tack för svaren!:) speciellt om ögonfransarna, var så osäker om de verkligen skulle sitta över ögonskuggan :) men nu har jag ju fått svar ;> Tack :)

2010-05-26 @ 23:17:17
URL: http://cssna.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback