Lavendelbadsalt

När man kör nopoo kanske man undrar hur 17 man ska bära sig åt för att ta sig ett bad? Köpta badskum, badbomber och badoljor är väl egentligen inte att rekomendera. Så därför(eftersom att jag älskar att bada) gjorde jag mig för någon dag sedan mitt eget badsalt - så att jag kan njuta av ett härligt varmt bad även denna hösten!



Hur man går tillväga:
Använd dig av en lämplig behållare till ditt badsalt.

Häll i lagom mängd socker(INTE salt då det är uttorkande för huden, socker är fuktbindande och därför bra för huden). Blanda i en lite skvätt olivolja(ca 1/2 msk) och blanda noggrant. Några droppar eterisk olja(jag tog lavendel men man kan byta till den man själv föredrar). Till sist lade jag i massor av torkade lavendelblommor som jag hämtat direkt från trädgården!(kan bytas mot tex rosenblad).
100% ekologiskt, "närodlat", har lång hållbarhet, doftar ljuvligt.

Kommentarer
Postat av: June

Åh, det ser sjukt härligt ut. Önskar att jag hade ett badkar så jag också kunde göra sånt :)

Sv: Nej, jag har tyvärr ingen lista över såna produkter, men Annmarie Björling ska väl vara bra vad jag vet. Annars är vatten en underskattad rengöring. Det kan mycket väl räcka. Till ansiktet alltså, till ögonen får man väl använda någonting annat om det behövs :)

2011-08-23 @ 00:52:52
URL: http://junesabstracts.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback