Min favoritfödelsedag

Jag fyller år mitt i juli och har aldrig firat födelsedagen i skolan. Majoriteten av alla mina födelsedagar firades när vi var bortresta på semester under sommaren. Så jag har egentligen aldrig haft något födelsedagsfirande då jag aldrig varit hemma, vilket har varit mysigt i sig eftersom att det alltid varit speciellt.

Men en födelsedag jag firade med vänner var min artonårsdag och det var mysigt. På artonårsdagen hade jag hela släkten här. Vilket nästan aldrig händer då alla bor långt bort. Vi åt god mat och spelade kubb. Och några dagar efter det firade jag med kompisar. Vi satt ute mitt i sommarnatten och drack och skrattade. Avslutade kvällen med en runda till Shellmacken för att köpa lite chips. Det är den bästa födelsedagen jag firat hemma och nästan den enda. Men det är ingenting jag lider av.

En dålig födelsedag däremot hade jag när jag fyllde 19 då jag jobbade min första dag på mitt sommarjobb, kom hem svettig och slutkörd med smärtsamma fötter. Men det är väl så de flesta börjar sin födelsedag?

 

Dag 1 – Presentera mig själv
Dag 2 – min största kärlek
Dag 3 – Mina föräldrar.
Dag 4 – Vad är kärlek.
Dag 5 – Min bästa vän.
Dag 6 – Ett ögonblick.
Dag 7 – Min tro.
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag.
Dag 9 – Mina syskon.
Dag 10 – I min handväska.
Dag 11 – Mina drömmar.
Dag 12 – Min första kyss.
Dag 13 – Mitt favoritminne.
Dag 14 – Min favoritfödelsedag.
Dag 15 – Detta ångrar jag.
Dag 16 – Ett annat ögonblick.
Dag 17 – Det här upprör mig.
Dag 18 – Det här får mig att må bättre.
Dag 19 – Det här får mig att gråta.
Dag 20 – En första.
Dag 21 – Mina rädslor.
Dag 22 – Min favoritplats.
Dag 23 – Det här saknar jag.
Dag 24 – Mina ambitioner.
Dag 25 – Ett sista ögonblick.
Dag 26 – Det här åt jag idag
Dag 27 – Min dag
Dag 28 – Den här veckan ’
Dag 29 – Vad hade jag på mig idag
Dag 30 – Den här månaden


Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback