Min tro

Jag är inte kristen, inte muslim, inte jude och tror egentligen inte på någon gud. Jag tror på människor och att vår hjärna måste ha något logiskt, att finna en livsmening. Jag tror nog egentligen inte att det finns någon större ande som vakar över oss, men å andra sidan kan jag ibland undra, varför är vi här. Vad hände INNAN big bang. Hur kan människan ha påverkat så mycket när vi bara levt en liten bråkdel av jordens ålder. Varför blev just vi mäktiga när det finns både farligare och större djur än oss. Hur logiskt är det att vi föds för att föda egna barn och sedan dö, vad är meningen med det. varför finnas till överhuvudtaget då? Och vad finns egentligen på andra sidan universum? Hur kan jorden vara det enda stället i det oändligt stora universum där det finns liv? Och om vi nu inte är ensamma, varför har inte rymdvarelserna tagit kontakt med oss? När jag tänker sådana tankar blir jag helt yr och då tänker jag att det är klart det finns någon större en oss, någon mäktigare och att det finns en större mening med allt vi gör och varför vi finns till. Men jag är nog för feg för att verkligen tänka igenom det. För att möta "gud"(om han nu finns) och för att fundera över livets mening. min mening med livet är att vara lycklig, uppfylla mina drömmar, leva livet, jobba med nåt jag trivs med. Men det låter ju rätt luddigt.

Men för att egentligen försöka förklara min tro i en ickereligiös mening så tror jag på lycka, jag tror på kärlek och jag tror på människors kämpaglöd, jag tror på vänlighet och jag tror att hade vi gett mer kärlek till varandra. Hade man istället skrivit på varandras blogg att "vad fint du var sminkad idag" än "usch det ser ut som du sminkat dig till maskerad, så kan du väl inte gå ut"(eget upplevt exempel) så hade världen varit mycket vänligare plats att bo på utan krig, våld och fattigdom.

Dag 1 – Presentera mig själv
Dag 2 – min största kärlek
Dag 3 – Mina föräldrar.
Dag 4 – Vad är kärlek.
Dag 5 – Min bästa vän.
Dag 6 – Ett ögonblick.
Dag 7 – Min tro.
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag.
Dag 9 – Mina syskon.
Dag 10 – I min handväska.
Dag 11 – Mina drömmar.
Dag 12 – Min första kyss.
Dag 13 – Mitt favoritminne.
Dag 14 – Min favoritfödelsedag.
Dag 15 – Detta ångrar jag.
Dag 16 – Ett annat ögonblick.
Dag 17 – Det här upprör mig.
Dag 18 – Det här får mig att må bättre.
Dag 19 – Det här får mig att gråta.
Dag 20 – En första.
Dag 21 – Mina rädslor.
Dag 22 – Min favoritplats.
Dag 23 – Det här saknar jag.
Dag 24 – Mina ambitioner.
Dag 25 – Ett sista ögonblick.
Dag 26 – Det här åt jag idag
Dag 27 – Min dag
Dag 28 – Den här veckan ’
Dag 29 – Vad hade jag på mig idag
Dag 30 – Den här månaden


Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback