Mina syskon

Min lillasyster Tilda. Sju år yngre än mig vilket gjort att jag ibland blivit som en extramamma för henne och suttit barnvakt en hel del. Vi har nog en annan relation än många jämnåriga syskon har och vi bråkar sällan. Tjaffsar visst, men inte bråkar. Hon betyder jättemycket för mig och jag vet inte om man kan ha en bättre syster än henne. Trots åldersskillnaden är vi lika personlighetsmässigt och jag ser mycket av mig själv i henne. Jag skulle kunna gå genom eld för min syster.

Jag har alltid velat ha ett syskon men fick som sagt vänta tills jag blev sju innan jag fick ett. Jag kommer ihåg när mamma och pappa berättade det för mig. Jag satt i mitt rum(numera min systers rum) och ritade i en målarbok. De kommer in i mitt rum och säger att jag skulle få ett syskon. Jag fick tårar i ögonen och ville rusa upp och hoppa och skrika av glädje, men det gjorde jag inte . Jag tänkte att det skulle se fånigt ut. När mamma lades in på bb sov jag över hos mina kusiner och jag har bilder från när jag och Tilda(som hon heter) träffades första gången men det har jag inget minne av alls tyvärr. Hon föddes samma dag som jag skulle börja ettan, så jag hade väl viktigare saker att tänka på(haha). Vi har genom årens lopp upplevt en hel del saker som skulle vara tråkigt att uppleva som ensambarn. Och i år fyller hon 13. Sjukt vad tiden går fort!

Jag skulle väl önskat mig något äldre syskon också, men man kan inte få allt :)

 

Dag 1 – Presentera mig själv
Dag 2 – min största kärlek
Dag 3 – Mina föräldrar.
Dag 4 – Vad är kärlek.
Dag 5 – Min bästa vän.
Dag 6 – Ett ögonblick.
Dag 7 – Min tro.
Dag 8 – Det här hade jag på mig idag.
Dag 9 – Mina syskon.
Dag 10 – I min handväska.
Dag 11 – Mina drömmar.
Dag 12 – Min första kyss.
Dag 13 – Mitt favoritminne.
Dag 14 – Min favoritfödelsedag.
Dag 15 – Detta ångrar jag.
Dag 16 – Ett annat ögonblick.
Dag 17 – Det här upprör mig.
Dag 18 – Det här får mig att må bättre.
Dag 19 – Det här får mig att gråta.
Dag 20 – En första.
Dag 21 – Mina rädslor.
Dag 22 – Min favoritplats.
Dag 23 – Det här saknar jag.
Dag 24 – Mina ambitioner.
Dag 25 – Ett sista ögonblick.
Dag 26 – Det här åt jag idag
Dag 27 – Min dag
Dag 28 – Den här veckan ’
Dag 29 – Vad hade jag på mig idag
Dag 30 – Den här månaden


Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback