Gå från brunett till blondin

Att gå från att vara brunett men ganska mörkt hår till att bli blondin är inte helt enkelt. Ofta resulterar blekningarna i gult, missfärgat hår och mycket slitna hårstrån. Tyvärr är det svårt att få ett lika blont resultat som Kissie och Blondinbella. Men självklart är det inte omöjligt!

Viktigt att tänka på innan:
Att bli blondin kostar pengar, både för bleknigsmedel och vårdande produkter. Är du inte beredd att betala för att bi blondin är det ingenting för dig.
Att bli en strålande blondin är ingenting som händer över en natt utan det tar ofta månader innan man ntt resultatet man önskat(om man samtidigt vill ha en bra hårkvalitet)


Många kändisar har gått från brunt till blont hår. Till exempel Jessica Alba, Nicole Kidman, Scarlet Johanson och Victoria Beckham
Se hela bilden

Bli blondin på rätt sätt
Den viktigaste regeln är att låta en frisör bleka ditt hår så ljust du önskar och efter det bleka håret hemma. Säg till frisören att du vill slinga små blonda slingor (så många som möjligt och så ljusa som möjligt) i hela håret. Be gärna även om en toning som gör håret ännu ljusare. Frisörbesöken upprepar du var sjätte vecka till håret är så ljust du vill ha det. Efter att du uppnått önskat resultat kan du bleka utväxten i hårrötterna hemma.

Vårda ditt blonda hårsvall
Använd silverschampo istället för eller efter ditt vanliga schampo (kan upprepa användningen två gånger efter varandra för bästa resultat). Silverschampo drar ut missfärgningar ur stråna och ger håret en jämnare färg. Obs silverschampo har en lila färg men om du sköljer ut schampot noggrant får håret inte samma lila ton
Att använda hårinpackning under och efter pågånende blekning är a och o för att lyckas. Utan inpackning blir resultatet tunt, skört hår och strävt hår som har en matt yta. Använd inpackningen varje gång du tvättar håret istället för balsam. Några gånger i veckan kan du göra en hårkur genom att ha hårinpackning i håret, sova med det och skölja ut på morgonen. Tips: använd gärna en inpackning du köpt hos frisör. De inpackningarna innehåller ofta mer verkande egenskaper än de som man köper i livsmedelsaffärer.

OBS: vill du inte gå till frisören för att bleka håret så strunta i det! Av egna erfarenheter vet jag att det är omöjligt att bleka håret hemma utan hårinpackning och få ett bra resultat!


kissie11
Följer du texten ovan kan du få lika blont hår som Kissie (bild) om du vill!

Detta inägg är förresten mitt 100onde inlägg på denna blogg! Woho!!





Kommentarer
Postat av: Em

Hej, allt bra? Tänkte höra om du vet vad som menas med grooming?

2009-07-26 @ 21:53:39
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: natta

Nu har du chans att vinna ett utav de populäraste och senaste smycket hos smycken by me - ett rosett armband, kika gärna in i bloggen om det låter lockande. PussKram

2009-07-26 @ 22:15:47
URL: http://natalies.se
Postat av: Emma Hidling

Såpp, lagt till dig nu med;)

2009-07-27 @ 00:05:40
URL: http://hidling.blogg.se/
Postat av: jenny

o jag dig:)

2009-07-27 @ 10:16:32
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: Anonym

läser du mogis.se blogg?

2009-08-01 @ 03:36:33
Postat av: Anonym

Du vet, när man bleker håret så blir det ofta skadat. Inpackningar är inte till för skadade hårstån. Inpackningar är till för fet hårbotten och fett hår. Torr hårbotten och torrt hår behandlas också med inpackning. Men strukturskadade hår som blonderade hår ska för att jämna ut skador på hårstråna, limma ihop kluvna toppar och ge stöd och förstärka håret behandlas med någon form av strukturant.

2009-10-24 @ 14:20:41
URL: http://bujennyandmalin.blogg.se'
Postat av: Jenny

Du vet, när man bleker håret så blir det ofta skadat. Inpackningar är inte till för skadade hårstån. Inpackningar är till för fet hårbotten och fett hår. Torr hårbotten och torrt hår behandlas också med inpackning. Men strukturskadade hår som blonderade hår ska för att jämna ut skador på hårstråna, limma ihop kluvna toppar och ge stöd och förstärka håret behandlas med någon form av strukturant.

2009-10-24 @ 14:21:15
URL: http://byjennyandmalin.blogg.se/
Postat av: anonym

Jag arbetar som frisör själv och ditt hår är varken ljust eller blont, det är vitt och nyanser av grått! Hade jag gjort så på någon av mina kunder hade jag sagt upp mig och jobbat så långt ifrån andras hår som möjligt.Ledsen och säga det tjejen, men det ser förjävligt ut! Ur en frisörs synvinkel så har du blivit lurad på pengarna.. och hårinpackning är till för folk med fett hår och fet hårbotten, man ska använda schampo med näring och använda något s.k hårmask...

2010-05-24 @ 13:12:26
Postat av: Linn svarar

till anonym: i inlägget ovan har jag inte någon bild på varken mig självelelr mitt hår Bilden längst ner, hon med "vitt hår med nyanser av grått" är kissie (du vet, sveriges största bloggerska)jag tycker inte heller det vita håret hon har på bilden är speciellt smickrande, skrev bara att tack vare de ovanstående råden KAN man om man vill få likadan färg som kissie. Men att man blir blond på det skonsammaste sättet om man följer de ovanstående råden (och får då den nyansen man önskar).

Tack för hårmasktipset. Ska ta tillvara på det :)

2010-05-24 @ 15:34:48
URL: http://beautyboxen.blogg.se/
Postat av: Olenka

hej Jag är brunet just nu, men har varit blond för två år sen, har förstört håret mkt och färgade mig till brunet till slut. nu vill jag bli blond igen, men har lite svårt med att välja salong , vet du något bra salong i Stockholm där dem gör sitt jobb bra och fint , så att jag inte förstör mitt hår så mkt ?? :)

2010-06-21 @ 11:45:55
Postat av: Linn svarar

till olenka: jag har ingen aning om frisörerna i Stockholm men det handlar egentligen inte till vem du går till, för utbildade frisörer ska ju ha kunskap om blekning. Det handlar snarare om hur ofta du gör slingor i håret (varannan månad tror jag räcker) och sedna hur du sköter om det - mycket hårnpackningar, hårserum och leaveinoljor. Sparsamt emd plattning, föning och styling, löshår, spray... Och klipp topparna regelbundet.

2010-06-21 @ 11:50:07
URL: http://beautyboxen.blogg.se/
Postat av: asli

Hej en fråga. kanske låter dumt men jag är grek och har mellan/mörkbrunt hår men mörkare ögonbryn. Tycker du jag kan bli blondare, typ slingat blont/brunt som Jennifer Aniston? Eller passar det inte. Och isf kanske jag måste färga ögonbrynen också, elr går det bara att färga från ljust till mörkt? :S .....Lite surt att naturligt blonda tjejer "får" färga håret såväl vitt som svart men inte tvärtom.

2010-07-30 @ 19:05:24
URL: http://ingenbloggharjag.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback